© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Nov koncesionar
Čas branja 4 min.

Na Dolenjskem nas vozi Nomago; smeli načrti z novomeško avtobusno postajo


dolenjski-list
Nina Štampohar
5. 8. 2025, 15.30
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Od avgusta je v Novem mestu nov koncesionar mestnega potniškega prometa, podjetje Nomago. Obe strani, tako občinska kot podjetja Nomago, zagotavljata nemoten prehod. Po besedah župana Macedonija pa je mestni avtobusni prevoz bolj kot trajnostna storitev to socialna storitev.

nm-bus, avtobusna-postaja-novo-mesto, nomago
Nina Štampohar
Avtobusna postaja Novo mesto

Mestni potniški promet v Novem mestu poznamo približno četrt stoletja in Novomeščani so se nanj seveda zelo navadili, je uvodoma na novinarski konferenci na novomeški avtobusni postaji izpostavil župan mestne občine Novo mesto Gregor Macedoni.

nm-bus, avtobusna-postaja-novo-mesto, nomago
Nina Štampohar
Avtobusna postaja Novo mesto

»A bolj kot trajnostna javna storitev je to socialna javna storitev. V Novem mestu imamo namreč še zmeraj manj kot enega prevoženega potnika na prevožen kilometer. Lanski podatki kažejo, da smo lani imeli v javnem potniškem prometu prevoženih 280 tisoč kilometrov, to storitev pa je uporabilo manj kot 230 tisoč potnikov,« je dokaj slabo statistično sliko orisal Macedoni. V zadnjih dveh, treh letih je sicer zabeležen rahel porast potnikov, predvsem na račun državnega financiranja oziroma omogočanja starejšim od 65 let, da lahko brezplačno uporabljajo tudi mestni potniški promet.

nm-bus, avtobusna-postaja-novo-mesto, nomago
Nina Štampohar
Avtobusna postaja Novo mesto

Nov koncesionar

Od prvega avgusta je v dolenjski prestolnici tako nov koncesionar za izvajanje mestnega potniškega prometa. Zadnjih par let je imela koncesijo Arriva, za naslednjih par jo prevzema Nomago. »Izvedli smo kar tri javna naročila. Na področju avtobusnih prevozov je po celi Sloveniji kar nekaj težav. A zdaj koncesionarja imamo in prepričan sem, da smo dobili izvajalca, ki bo zagotavljal kakovostno storitev,« je povedal župan Macedoni.

nm-bus, avtobusna-postaja-novo-mesto, nomago
Nina Štampohar
Avtobusna postaja Novo mesto

Do menjave državnega koncesionarja na regionalni ravni je za avtobusne prevoze na Dolenjskem prišlo že lani, tako da je zdajšnja menjava po poteku lokalne koncesije v Novem mestu samo logično nadaljevanje.

Skupaj za razvoj 

Za župana Macedonija je ob menjavi koncesionarja ključno tudi to, da se je dialog glede skupnih razvojnih projektov z Nomagom že začel, kar je potrdil tudi glavni izvršni direktor podjetja Nomago Miha Tavčar.

nm-bus, avtobusna-postaja-novo-mesto, nomago
Nina Štampohar
Avtobusna postaja Novo mesto

V grobem so že začrtali prve razvojne korake, prvi je, da bodo v prihodnjih dveh letih elektrificirali mestni potniški promet. Na območju Brezovice je namreč že začrtan eden največjih elektromobilnostnih parkov v Srednji Evropi, v okviru te lokacije in tamkajšnjih storitev pa se bo kakovostni podprlo tudi čim več javnih služb mesta, od prevozov do komunale. Tamkajšnja polnilna infrastruktura pa bo kot nalašč za naslednji korak v mestnem potniškem prometu – popolna menjava voznega parka z električnimi avtobusi in kombiji. Pri tem občina računa na sofinanciranje države tudi v vrednosti do 80 odstotkov nakupne vrednosti vozil.

Prevoz na zahtevo 

Z novim koncesionarjem si občina želi tudi optimirati samo storitev prevoza, od linij do urnikov, vse pa s ciljem, da bi imeli čim več prevoženih potnikov. Župan Macedoni se zaveda pobud meščanov, ki prihajajo do njega, saj si marsikdo želi več in daljših linij, a »malo teh pobud je res potrebnih. Treba bo narediti podrobno analizo vseh želja, saj si praznih avtobusov res ne želimo, to ni ne trajnostno ne gospodarno«. Izpostavil je tudi specifičnost novomeške geografije, ki je trd oreh za vse pri načrtovanju trajnostne mobilnosti v občini. Ob tem je nakazal, da občina že razmišlja o novih, inovativnih pristopih na tem področju, kot je javni prevoz na zahtevo. V tej luči je občina že zagotovila šest električnih kombijev – v teh dneh prvi štirje že prihajajo v Novo mesto in občina jih bo za zdaj namenila za šolske prevoze. A ti kombiji bodo na voljo tudi za javno storitev »prevoz na zahtevo« zunaj rednih urnikov mestnih linijskih prevozov.

Župan je napovedal tudi tradicionalno akcijo v mesecu mobilnosti, tj. septembru, ko bodo mestni avtobusni prevozi za vse brezplačni, hkrati pa opozoril na morebitno podražitev mestnega prometa, saj bodo verjetno morali slediti državni politiki oblikovanja cen javnega prevoza, ki se je nedavno kar občutno povišala. So pa cene lokalnega prevoza v Novem mestu nespremenjene že več kot 15 let.

En potniški center za avtobus in vlak

Avtobusna postaja Novo mesto je že leta črna točka mesta, težave so dolgotrajne in imajo korenine v lastništvu, saj je občina lastnica le njenih desetih odstotkov, tj. prometne ploščadi, potniške blagajne, čakalnice in sanitarij.

nm-bus, avtobusna-postaja-novo-mesto, nomago
Nina Štampohar
Avtobusna postaja Novo mesto

Že leta se na postaji dogajajo vandalizmi, postaja je tudi neosvetljena in kot hiša duhov. Zadnja leta je sicer dobila oskrbnika, a dejstvo je, da kaže dokaj klavrno podobo.

nm-bus, avtobusna-postaja-novo-mesto, nomago
Nina Štampohar
Avtobusna postaja Novo mesto

A župan napoveduje izboljšave: »Ta trenutek že poteka projektiranje, ki je na neki način vzporednica pripravi državnega prostorskega načrta za železniško progo med Ivančno Gorico in Birčno vasjo. Gre za projekt potniškega centra Novo mesto, v katerem sta združeni železniška in avtobusna potniška postaja. Ob tem se ukinja železniška postaja Novo mesto Center, razširja se postaja Kandija. Naša pobuda je, da se vse skupaj uredi celovito kot multimodalno središče, ob čemer bi uredili tudi cestišče pri Šmihelskem mostu, ki je zdaj preozko. Država nam je že prisluhnila in skupaj delamo idejno zasnovo tega potniškega centra.«

Glavni izvršni direktor podjetja Nomago, ki so ga nedavno večinsko prevzele državne Slovenske železnice, Miha Tavčar je izrazil pripravljenost na tesno sodelovanje z občino in občani. Kot je spomnil, je Nomago lani postavil nov regijski center na Dolenjskem z novimi delavnicami in na tem območju potrojil obseg poslovanja. Tudi njihov cilj je delovati trajnostno in bolj zeleno, je zaključil Tavčar ter dodal, da je pri njih vedno v ospredju – potnik.

nm-bus, avtobusna-postaja-novo-mesto, nomago
Nina Štampohar
Avtobusna postaja Novo mesto

In kako je s prevozi dejansko zadovoljen potnik? To smo povprašali mlado, 21-letno Lejlo iz Ljubljane, ki živi v Novem mestu, na delo pa se vsak dan vozi v prestolnico.

nm-bus, avtobusna-postaja-novo-mesto, nomago
Nina Štampohar
21-letna Lejla se vsak dan vozi v Ljubljano.

"Prihajam iz Ljubljane, živim pri fantu v Novem mestu, delo pa imam v Ljubljani. Včasih greva s fantom v prestolnico z avtom, včasih pa grem sama z avtobusom. Dopoldne je frekvenca avtobusov do Ljubljane zelo dobra, malo slabše je popoldne, kar je zame težava, ker delam dvoizmensko. Urejenost avtobusov je dobra, tudi vozniki so v redu. Upam, da tudi naprej ostane tako. Imam mesečno vozovnico in paket, ki ga imam - omogoča mi prevoz med kraji in tudi po Ljubljani -, se je letos v primerjavi z lanskim letom celo pocenil, zdaj plačam približno 70 evrov, prej sem pa sto."  


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.