Bodo tovornjaki res ostali na cesti?

V okolici Trebnjega gradijo manjkajoča odseka avtoceste, kar marsikomu povzroča glavobole. Te dni sta še posebej na trnih Mirko Kovačič, avtoprevoznik iz Grma, ki je dobil odločbo o razlastitvi, ker se ni strinjal z odkupom njegovega zemljišča (zahteval je nadomestno zemljišče), in Marjan Šuštar iz Belšinje vasi, ki se je moral z družino odseliti v začasno stanovanje, ker pod njegovo hišo gradijo predor Leščevje.
Mirko Kovačič je podjetje, ki danes zaposluje 80 ljudi, ustvarjal 40 let. V dogovoru z nekdanjim vodstvom na občini in vodilnimi na cestnem področju je uspel urediti celo izvoz s H1 direktno na parkirišče, da njegovih 80 kaminov ne vozi skozi Trebnje in vas Grm.
»Vem, da je avtocesta potrebna in ne zahtevam nobenega denarja, rad bi delal naprej, zato potrebujem zemljo za parkirišče,« je povedal Kovačič, kateremu so pristojni takrat, ko so razgrnili načrt za avtocesto in je rekel, da bo s tem ogroženo njegovo podjetje, obljubili, da se bodo pogovorili in da bo vse tako, kot mora biti. Pa se očitno niso dovolj pogovarjali, Vlada je potrdila državni lokacijski načrt, po katerem gre avtocesta prek prevoznikove parcele s parkirišči.
Začeli postopek razlastitve
Kovačič je razložil, da naj bi cesta vzela 15 do 20 tisoč kvadratnih metrov njegovega parkirišča, ki ga nujno potrebuje, hkrati mu bo uničilo parcelo veliko 40.000 kvadratnih metrov. »Po odločbi o razlastitvi, ki smo jo dobili prejšnji teden, lahko zaprejo oba izhoda s parkirišča, ki bo še ostalo,« razloži in doda, da kamionov nimajo kam dati. »Če pridejo s stroji jutri, bomo tovornjake pustili na cesti!«
Njegov poslovni svetovalec Gorazd Marinček je pojasnil: »Osnovna težava je v tem, da DARS gospodu Kovačiču ne priznava, da so ta parkirišča njegova osnovna sredstva, ki bi jih morali nadomestiti z enakovrednimi osnovnimi sredstvi ne pa z denarjem, to je izrecno določeno v Zakonu o urejanju prostora in v Zakonu o urejanju določenih vprašanj za gradnjo avtocest.«
Ker Kovačič ni pristal na ponudbo 5 evrov po kvadratu, so začeli postopek razlastitve. »Ko sem se zanimal za ceno zemljišč tu naokoli, so mi jo prodajali po 30 evrov za kvadratni meter, in to gozda ali travnika, koliko je treba še vložiti, da prideš do asfaltnega parkirišča!«
S službe za komuniciranje na DARS so sporočili, da ima prevozništvo Kovačič uporabno dovoljenje samo za 2.525 kvadratnih metrov parkirišča od skupnih 17.800 kvadratnih metrov, kolikor jih oni potrebujejo za avtocesto. Za del parkirišča, ki ima urejeno dovoljenje, so mu ponudili nadomestno zemljišče, za preostanek pa odškodnino, ki so jo predlagali sodno zapriseženi cenilci. »Ker kljub našim prizadevanjem, da bi sklenili dogovor, ki bi bil strankama v obojestransko zadovoljstvo, seveda, ob upoštevanju veljavne zakonodaje, do sedaj to ni bilo mogoče, smo bili prisiljeni pristopiti k institutu razlastitve zemljišč, ki ga omogoča veljavna zakonodaja,« so še zapisali na DARS, kjer trdijo, da so se s Kovačičem in njegovim pravnim zastopnikom večkrat pogovarjali, zadnjič 15. aprila 2008.
Odgovore smo iskali še na Upravni enoti Trebnje in vodja oddelka za okolje in kmetijstvo Snježana Šetina je povedala, da so res izdali odločbo o uvedbi postopka razlastitve, vendar gospoda Kovačiča še niso razlastili, gre zgolj za začetek postopka. Ravno v teh dneh so poslali vabila na ustno obravnavo, ki bo 20. maja, in do takrat, po njenih zagotovilih, na Kovačičevo parkirišče strojev še ne bodo pripeljali.
Klicali pred miniranjem
Tudi pri Šuštarjevih iz Belšinje vasi 7 pri Trebnjem v teh dneh niso najbolje razpoloženi, saj se selijo v začasno domovanje v naselje Gradišče, kjer bodo zaradi varnosti nekaj mesecev. Zadnji mesec, odkar že gradijo predor Leščevje, so Šuštarjeve, ki živijo kakih 20 metrov nad predorom, po telefonu poklicali preden so minirali.

»To je bilo včasih po 3-krat, lahko celo 6-krat na dan,« pove gospodar Marjan, ki ga je bilo pošteno strah tudi, ko niso minirali, saj so se jim ponoči zaradi vrtanja tresle postelje. »Ko se ti enkrat pod ritjo maje, veš, da je nekaj narobe,« nekoliko cinično pove in doda, da jih moti to, da jim nihče ni nič razložil, čeprav so stalno hodili razni inženirji okoli njih, sami so si morali poiskati tudi stanovanje.
Na DARS so obljubili, da jim bodo plačevali najemnino, čeprav bodo imeli Šuštajevi, oče, mama in odrasel sin, še precej drugih stroškov. »Imamo kar nekaj zemlje, ki jo obdelujemo, pa tudi kokoši in mačke bomo pustili doma, zato bo treba vsak dan priti sem in bencin ni zastonj,« ugotavlja Šuštar, bojijo se tudi, da bi se hiša, delavnica in skedenj zaradi tresljajev porušili. »Nobenega pisnega zagotovila nismo dobili, da bodo povrnili škodo, zato se bojimo, da bi na koncu potegnili kratko. Delavci bodo šli, mi pa bomo ostali v na pol porušeni hiši,« je previden gospodar, saj vidi, kako so tresljaji že zdaj zdelali njegovo 200 let staro rojstno hišo.
Na DARS pravijo, da so začeli situacijo s Šuštarjevimi reševati takoj, ko so prejeli njihovo pritožbo, čeprav rezultati meritev niso pokazali, da je stanje kritično. »Krili bomo tako stroške nadomestnega prebivališča kot tudi selitve,« zagotavljajo, glede povrnitve škode na objektih, pa so povedali, da je izvajalec tisti, ki mora zgradbe, ki so se poškodovale v času gradnje, povrniti v prvotno stanje.
»Posebnega »obvezujočega dokumenta« (s tisoči lastnikov ob trasah avtocest) v tem primeru ni potrebno sklepati. DARS pa je tisti, ki je objektivno odgovoren, da izvajalec del izpolni svoje obveze,« smo še izvedeli od službe za komuniciranje na DARS.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se