Ministrstvo se je odločilo področje prostočasnih storitev urediti zaradi povečanega števila nesreč, do katerih prihaja pri njihovem izvajanju, so ob začetku javne obravnave navedli na ministrstvu.
V analizi so namreč ugotovili, da so nekatere tovrstne storitve - gre za storitve na kopnem, vodi ali v zraku, na prostem, v naravnem okolju ali na za to posebej urejenih območjih - sektorsko že urejene na državni ali lokalni ravni, vendar se predpisani pogoji oz. zahteve ne nanašajo na storitve celostno, temveč jih v različnih predpisih in na različnih področjih urejajo parcialno. Pomanjkljivost obstoječe zakonodaje je tudi v tem, da ne določa splošnih zahtev, ki bi jih morali izpolnjevati vsi ponudniki prostočasnih storitev.
Po navedbah ministrstva se v praksi dogaja, da zaradi poslovnih ciljev ponudnik storitev od izvajalca storitve zahteva njeno izvedbo kljub neugodnim ali celo nevarnim razmeram ali jo izvede na način, ki predstavlja tveganje za zdravje in varnost potrošnika.
Na ministrstvu ugotavljajo, da je področje izvajanja prostočasnih storitev pomanjkljivo urejeno predvsem glede odgovornosti ponudnikov. Na trgu jih lahko ponujajo tudi neizkušeni in tuji ponudniki, ki pogosto ne poznajo značilnosti in predpisov v zvezi z okoljem, v katerem se storitev izvaja (na primer vremenske razmere, višina vodostaja, varnostni režimi), so zapisali.
Dober Tek
Prepleten čokoladno-makov kvašeni zavitek
Zakon bi glede na osnutek med drugim določil, da bo lahko te storitve izvajal le ustrezno usposobljen izvajalec, da bo morala biti zagotovljena varna oprema ter bo treba potrošnike seznaniti s tveganji in navodili glede načina uporabe opreme in varne izvedbe storitve. Zagotovljeno bi moralo biti tudi, da se prostočasna storitev izvede v razmerah, ki dopuščajo njeno varno izvedbo.
Prav tako je predvideno, da bi moral imeti ponudnik sklenjeno zavarovanje odgovornosti za škodo v zvezi z opravljanjem svoje dejavnosti, ter da bi moral pred začetkom izvajanja storitve pripraviti varnostni list, v katerem bi bili navedeni vsi bistveni podatki glede zagotavljanja varnosti.
Seznam storitev, na katere bi se zakon nanašal, in podrobnejšo vsebino varnostnega lista bi glede na osnutek določil minister s podzakonskim aktom.
Osnutek bo v javni obravnavi do vključno 17. januarja.