Kavkler je zasadil več kot 600 rdečih vrtnic, ki so postale prava atrakcija, sedaj pa želi ponudbo nadgraditi, in sicer s postajališči za avtodome, za kar pa je pogoj razširitev ceste.
Kavklerjevi so pred leti obnovili več kot 200 let staro leseno, cimprano hišo, z novimi lastniki imenovano Kavklerjevo klet, katere ponos je mogočna obokana klet s studencem. V njej prirejajo koncerte, kulturne prireditve, civilne poroke in podobno. Leta 2021 pa so na vrhu bližnjega hriba v obliki srca zacvetele vrtnice. Gre za območje, ki je oddaljeno le nekaj minut vožnje iz Makol in leži le na 300 metrih nadmorske višine, kljub temu pa se obiskovalcu ponuja razgled na Pohorje, Boč, Donačko goro, bližnji grad Štatenberg … Vso to lepoto in energijo prostora namerava Sandi, kot ga kličejo domačini in znanci, unovčiti.
Turistična infrastruktura čaka na – cesto …
»Nekoč je na tem mestu stal paviljon, od njega do hiše pa je bil speljan špalir, kjer so se sprehajale grajske gospe. Mi, ki smo tu doma, čutimo, da je ta prostor nekaj posebnega,« je povedal. Prvotni načrt o postavitvi razglednega stolpa je zaradi zakonodajnih omejitev spremenil, pridobil je vsa dovoljenja za postavitev kozolcev, enega pri hiši, drugega pri Haloškem srcu. Želja je, da bi lesenima konstrukcijama vdahnil življenje, in sicer z ureditvijo apartmajev in postajališč za avtodome ter razgledne ploščadi. »Gradbeno dovoljenje za oba kozolca imam, pogoje, ki so za vzpostavitev avtokampa oz. postajališča za avtodome, imam skorajda v celoti izpolnjene. Verjamem, da je mogoče idejo uresničiti do leta 2026. Eden izmed pogojev, ki pa ga ne morem sam izpolniti, je varna cesta.« Do Kavklerjeve kleti namreč vodi 650 metrov dolga cesta z nekaj ostrimi ovinki, za avtobuse in avtodome neustrezne širine.
Ena opcija prestrma, druga predraga
Na obstoječo problematiko je Kavkler opozarjal že pred leti, nedavno pa jo je ponovno predočil makolskim svetnikom, in sicer na prvi proračunski seji. Rešitvi za zatečeno stanje sta dve, razširitev obstoječe ceste, kar bi lahko pomenilo gradnjo podpornih zidov, ali ureditev ceste po nekdanji trasi. »Slednja varianta pomeni ureditev ceste skozi gozd, kot je potekala nekdaj, vendar pa se na dolžini 120 metrov ceste dvigne za 30 metrov nadmorske višine, kar pomeni naklon krepko preko 20 odstotkov, kar pa ni v skladu z državnimi smernicami,« je povedal direktor občinske uprave Igor Erker. Ob tem pa je osrednja prepreka za izvedbo ene ali druge opcije denar. »Za modernizacijo občinskih cest imamo v prihodnjem letu predvidenih 170.000 evrov. Skeptičen sem, da bi ta znesek zadoščal za ureditev te ceste, ob tem pa iskreno ne vidim, da bi ves denar name-nili le za to cesto, vse druge, tudi obljubljene investicije, pa bi črtali,« je predlog komentiral svetnik in podžupan Zdravko Krošl.
Cilj je, da bo cesta primerna za avtobus
Svetniki so se strinjali, da je Kavklerjeva ideja o vzpostavitvi postajališč za avtodome dobra priložnost za kraj Makole, predloga za ureditev ceste pa niso uvrstili v proračun, saj da potrebujejo več informacij o teži investicije. Sandi Kavkler je v okviru razprave še dodal: »Že nekaj let imamo prijavljeno dejavnost in cilj je, da se do Kavklerjeve kleti lahko pripelje avtobus. Če te vizije na občini ni, potem je boljše, da dejavnost zapremo. Dejstvo pa je, da je lahko investicija v cesto vredna milijon ali pa 100.000 evrov. Zagotovo smo pripravljeni veliko postoriti sami.«