Počakati ali zamenjati?

Čas je za spomladansko menjavo gum

Sara Štrk
26. 3. 2023, 16.21
Posodobljeno: 26. 3. 2023, 16.24
Deli članek:

Sredi marca vozniki na svoje avtomobile že nameščajo letne pnevmatike. A včasih je smiselno počakati še nekaj dni, saj je lahko vreme ta čas še precej nestanovitno.

Hannes Edinger
Menjava pnevmatik dvakrat na leto precej pripomore k prometni varnosti in varčnosti vozila.

Omenjeni datum voznikom sicer omogoča, da vozijo z letnimi pnevmatikami, če vremenske razmere to omogočajo; z njimi torej ni prav pametno riniti v višje ležeče kraje, kjer so temperature nižje in se snežna odeja počasneje topi. In prav temperature so najpomembnejši dejavnik pri delovanju letne pnevmatike. Pri nižjih temperaturah, nekje do 7 stopinj Celzija, so primernejše zimske pnevmatike, višja temperatura pa že pomeni, da je čas za letne. Slednje imajo čvrstejšo zmes, enakomerno tog profil in manjši kotalni upor. Vse to vpliva na oprijem na asfaltu, ne nazadnje letna pnevmatika pripomore tudi k manjši porabi goriva.

Priporočljivo je paziti na ustrezen profil, ki je podlaga za dober oprijem. V Sloveniji je zakonsko določeno, da morajo imeti letne pnevmatike vsaj 1,6 milimetra globok profil po celotnem obodu, čeprav je to najnižja dovoljena meja. Strokovnjaki priporočajo menjavo, ko imajo te od 3 do 4 milimetre globoke kanale. Pri izbiri obutve za avtomobil sta zelo pomembna letnica in mesec proizvedene gume (te naj ne bodo starejše od osem let), ne smete pa pozabiti na preverjanje tlaka v pnevmatikah, ki je tovarniško določen za vsak tip avtomobila.

Audi
Pri izbiri obutve za avtomobil je zelo pomembna letnica proizvodnje. Ne smemo pozabiti tudi na redno preverjanje tlaka.

Pri Porscheju Slovenija, na primer, kjer poleg prodaje novih in rabljenih avtomobilov skrbijo tudi za poprodajne aktivnosti, opažajo, da se vse več uporabnikov odloča za tako imenovano celotno pnevmatiko z oznako M+S. Te so nekakšen kompromis, saj je vožnja možna pri visokih poletnih temperaturah ali pa pri tistih pod lediščem v zimskem času; torej združujejo karakteristike letnih in zimskih gum. Pnevmatika z oznako M+S je namreč zasnovana tako, da je stranski del tekalne površine izdelan iz letnega profila, medtem ko je zimski profil umeščen v sredinski del. Takšna pnevmatika ima na eni strani prednosti pri tem, da je ni treba menjavati spomladi in jeseni, s čimer odpade dvakratni strošek premontaže pri vulkanizerju in ne nazadnje nakupni strošek letnih in zimskih pnevmatik. Takšen tip pnevmatik pa ima tudi svoje omejitve – ne morejo ponuditi tako dobrega oprijema kot klasična letna ali zimska guma, pozna se tudi pri obrabi.

Pri menjavi pnevmatik je dobro izbrati usposobljenega vulkanizerja, ki bo znal svetovati pri izbiri, jih ustrezno premontiral in hkrati ponudil shranjevanje, če so še primerne za uporabo. In ne samo to. Izkušeni vulkanizerji znajo oceniti pravo stanje pnevmatik (globino profila, kakovost gumene zmesi in pravilno delovanje senzorskih ventilov). Dober naslov za svetovanje, nakup in menjavo pnevmatik so na primer poslovalnice prej omenjenega podjetja, kjer imajo v akcijski ponudbi tudi pnevmatike, ki so bile izbrane za najboljše na vsakoletnem testu, ki ga opravi AMZS. Kot so zapisali pri AMZS, so najboljšo skupno oceno na tokratnem testu dobile prav pnevmatike Goodyear Efficient Grip Performance 2, na podlagi zelo dobrih lastnosti tako pri varnostnih kot okoljevarstvenih merilih. Podobno oceno so namenili pnevmatikam Continental Premium Contact 6, ki so se denimo najbolje izkazale na mokri podlagi.

Audi
Pri Porsche Slovenija pri svojih kupcih opažajo porast uporabe celoletnih pnevmatik M+S.