Inovativno

“Nismo (le) družbeno omrežje tvoje mame!”

7. 11. 2024, 21.08
Posodobljeno: 7. 11. 2024, 21.25
Deli članek:

Ob praznovanju 20. obletnice je Facebook, zdaj del podjetja Meta, razkril ambiciozne načrte za preoblikovanje svoje platforme.

Facebook - omrežje tvoje mame?!

Namen je privabiti mlajše uporabnike, predvsem generacijo Z. S sloganom »Nismo več (le) družabno omrežje tvoje mame« si prizadevajo preoblikovati svojo podobo v bolj privlačno za mladino, ki večino časa preživlja na YouTubu, TikToku in vedno manj na Instagramu.

Pogled na sedanje stanje Facebooka

Podatki Pew Research iz leta 2023 kažejo, da ima samo tretjina ameriških najstnikov, starih med 13 in 17 let, račun na Facebooku. Torej 75% manj kot leta 2014! Ta trend je opazen tudi v starostni skupini od 18 do 24 let, kjer je bila leta 2019 zabeležena samo 11-odstotna redna uporaba, kljub 99-odstotni registraciji. Anketirani dvajsetletniki so poročali o vse manjši uporabi platforme, kar nakazuje izgubljanje privlačnosti Facebooka med mladimi. To deloma lahko pripišemo pojavu konkurenčnih aplikacij, kot sta Snapchat in TikTok, ter škandalom, kot je bil tisti s Cambridge Analytico.

Mladi iz Facebooka bežijo na TikTok in YouTube.

Načrti za prihodnost?

V New Yorku so vodilni delavci podjetja Meta na začetku meseca predstavili svojo vizijo prihodnosti Facebooka. Tom Alison, prvi mož Facebooka, je pojasnil, da bo osrednji poudarek na izboljšanju odkrivanja novih vsebin in pritegovanju mladih odraslih. Platforma namerava v središče postaviti kratke videoposnetke in "kulturno pomembne" vsebine, s pomočjo umetne inteligence in razvojem Facebook Dating pa namerava konkurirati aplikacijam kot sta Tinder in Bumble.

Prihajajo nove funkcije?

Strategija Facebooka vključuje preoblikovanje feeda (po slovensko zid), ki bo uporabnikom namesto objav prijateljev in družinskih članov ponujal več priporočenih vsebin. Platforma dodaja tudi nove funkcije, kot so organizacija in odkrivanje novih dogodkov, tržnica za nakup rabljenih predmetov, skupine in razdelek za zmenke, ki ustvarjajo prostor za odkrivanje in povezovanje.

Čeprav se zdi, da Facebook s svojo novo usmeritvijo za mlajše generacije veliko tvega, je to nujen korak za razvoj. Ta strategija morda ne bo takoj obrodila sadov, a če se bodo odgovorni uspešno povezali z mladimi, se lahko marsikaj spremeni … Seveda pa ne gre pričakovati, da bo konkurenca le gledala …