Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Studio D: Vozniki pripravljeni. Kaj pa cestarji?


Barbara Barbič
15. 11. 2011, 12.00
Posodobljeno
05. 12. 2011 · 11:33
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

cgp_ceste_lokalno.jpg
hrastar_lokalno.jpg
Anton Hrastar (vir vseh fotografij: arhiv Lokalno.si)
sol_lokalno.jpg

Spomnimo. Predlansko zimo, torej v letu 2009, je prvi sneg zapadel 14. novembra; po vsej državi je v tisti zimi prvič močneje snežilo štiri dni zatem. Sneg je povzročil številne težave, zimske službe je dobesedno presenetil. Do kaosa je po ocenah ministrstva prišlo zlasti zato, ker se komunalne službe dolgo niso odločale za pluženje, saj naj bi bilo snega premalo. V nadaljevanju zime smo se soočali s podobnimi težavami, med drugim je posamezna območja pestilo tudi pomanjkanje soli, saj so jo premalo.

Pravilnik nespremenjen

Direktor zimske službe pri CGP Novo mesto Tone Hrastar je za Studio D na „prvi zimski dan na cestah“ ocenil, da so pripravljeni. „Pri nas že dober mesec dni potekajo priprave na letošnjo zimo; od priprave planov, ki jih moramo dostaviti investitorjem do 15. oktobra, do priprave moštva, vozil, strojev in tudi materialov.“ Na vprašanje, ali so vendarle na ministrstvu spremenili pravilnik, ki se je izkazal kot neučinkovit, Hrastar odgovarja, da ne. „Spremenilo se ni nič, pravilniki so enaki.“

„Poglejte, v času sneženja je promet pač oviran. To niso enaki pogoji kot, če je cesta suha. Iluzorno bi bilo pričakovati, da bi ustvarili popolnoma enake pogoje ob sneženju, kot so ob lepem vremenu. Takšne snežne službe ni.“

Pravilnika sicer Hrastar ne more ocenjevati. Pove pa, da so ta pravila v tujini še veliko bolj zaostrena v škodo voznikov. „Tudi sicer v tujini ni vedno vse idealno. Večkrat sem na lastni koži izkusil, da je bil ob močnem sneženju na primer na avtocesti splužen le en pas. Je pa res, da so razmere po končanem sneženju uredili, kar pa – tako trdim – uredimo tudi pri nas.“ Hrastar pri tem oceni, da se pri nas po končanem sneženju razmere normalizirajo v dveh urah.

Lani in predlani soli zmanjkalo

„S soljo se zadnja leta dogajajo čudne stvari,“ prizna Hrastar. V večini jo Slovenija uvozi, dobimo jo iz severnoafriških držav. „Pravočasno je ne dostavljajo, mi smo recimo naročili že sol za januar.“

Poraba soli se veča; pred leti smo za isto dolžino cest porabili tri tisoč ton soli, lani že sedem tisoč ton. „Danes imamo v skladišču 12 tisoč ton soli. Pred leti bi to zadostovalo za celo zimo, zdaj zaradi večjih zahtev porabnikov to zagotovo ne bo dovolj,“ pravi Hrastar in doda, da se je lani in predlani cela Evropa soočala s pomanjkanjem soli. „Lani smo naravnost telovadili, če uporabim ta izraz. Bili smo bolj racionalni, porabili tudi več peska, kar se je seveda poznalo tudi na cestah.“ Varnost po drugi strani kljub pomanjkanju soli po Hrastarjevem prepričanju ni bila ogrožena.

CGP ima na skrbi približno 2.700 km cest, od tega 1.100 državnih. V Novem mestu vzdržujejo tudi ulice.

studio_d_hrastar_o_pripravljenosti_pred_zimo.mp3

Hrastar o pripravljenosti pred zimo


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.