DARS o gradnji AC, razlastitvi Lužarjev in Kovačičevi odškodnini

##IMAGE-2210959##
Ob prejemu in objavi DROT-ovega sporočila za javnost, ki krivdo za počasno gradnjo dolenjskega kraka avtoceste (in ob njej še viadukta Mercator kot navezave na Mirnsko dolino) pripisuje prepočasnim postopkom uprave Darsa, smo slednjo prosili za odgovor. V njem navajajo postopek pogajanj s predstavniki obeh neodkupljenih zemljišč in tudi potek izgradnje obeh viaduktov.
Kot so zapisali, je odločba o razlastitvi družine Lužar postala pravnomočna in na novomeškem okrajnem sodišču je stekel postopek za določitev odškodnine. Oboje pa še ni zadostna pravna podlaga za deložacijo. Sedaj je omogočeno, da država na razlaščene nepremičnine vpiše lastnino, nato sledi tožba za izpraznitev, če se stranka ne bo želela prostovoljno izseliti.
Glede drugega zemljišča pa Dars zavrača trditev Gorazda Marinčka, predstavnika lastnika zemljišč Mirka Kovačiča, da se ne želijo dogovoriti. Kot pojasnjujejo, so letos tudi v tem primeru vložili zahtevek za razlastitev, a se želijo vseeno sporazumno dogovoriti, vendar ne za vsako ceno. Marinček v vseh dosedanjih intervjujih ni želel razkriti višino odškodnine, o kateri se ne morejo dogovoriti, jo je pa danes razkril Dars. Kot so zapisali, je Kovačič po oceni sodnega cenilca upravičen do odškodnine v višini približno 240.000 evrov, vse zahteve Kovačiča do Darsa (še npr. pomoč pri postopkih za gradnjo nadvoza) pa segajo do približno dveh milijonov evrov. ''Izjave lastnikovega (Kovačičevega) pooblaščenca, g. Gorazda Marinčka, sicer člana Društva za razvoj in oživitev Trebnjega (DROT), ki se je z dolenjsko avtocesto oz. zahtevami g. Kovačiča začelo aktivno ukvarjati v letošnjem letu, nedvomno govorijo o tem, da vztrajajo pri teh zahtevah,'' navajajo v Darsu.
Glede viadukta Ponikve DARS priznava, da so se z izvajalci pogajali o ceni, a hkrati dodaja, da je rok za dokončanje marec 2010 (DROT je navajal april), z izbranim izvajalcem na ponovljenem razpisu pa so dosegli ''načelni dogovor o možnosti dokončanja del v decembru 2009 (oziroma ene polovice viadukta do septembra 2009) -pogajanja o skrajšanju roka zgraditve viadukta Ponikve so tako še vedno odprta.''
V poslanem odgovoru navajajo kronologijo razpisov in izbire najugodnejšega izvajalca (glej priponko spodaj); na ponovljenem razpisu za viadukt Ponikve je bila izbrana skupna ponudba družb SCT in CM Celje v višini 9.515.480,95 evra. Ocenjena vrednost del je bila precej nižja, 6.758.000 evrov, DARS je sprva iskal ponudbe do 8.110.000 evrov, v kasnejših pogajanjih pa do 9.536.421,65 evra. Ko so januarja lani prejeli prve ponudbe, nobena ni bila nižja od 8,1 milijona evrov (Darsova prva meja), najugodnejšo je dal na koncu tudi izbrani ponudnik (povsem enak znesek kot Darsova zgornja meja pri kasnejših pogajanjih). Sledila so torej pogajanja z nekaterimi izvajalci (vse ponudbe okoli 9,5 milijona evrov), izbran je bil SCT skupaj s CM Celje in pogodba sklenjena konec avgusta lani.
Glede drugega viadukta pa so zapisali: ''Še informacija glede razpisa za navezavo Mirenske doline na avtocesto (sem sodi tudi viadukt Mercator); investicijski program je bil potrjen junija 2006, ko je bila dokumentacija posredovana prometnemu ministrstvu in službi vlade za lokalno samoupravo in regionalno politiko (SVLR) v potrditev (predvideno je namreč sofinanciranje s strani kohezijskega sklada); v začetku februarja letos (4.2.2009) je DARS d.d. s strani SVLR prejel soglasje in dva dni zatem objavil razpis. Odpiranje prispelih ponudb je predvideno za 1. april 2009.''
Kdaj naj bi bila torej dokončana dolenjska avtocesta? V Darsu ponavljajo, da sta glavni težavi omenjeni zemljišči in dodajajo: ''Zato menimo, da bi - glede na trenutno stanje del in postopkov - predajo prometu avtocestnih odsekov Pluska - Ponikve in Ponikve - Hrastje (po bitudrobirju, torej brez zgornje, t.i. fine plasti asfalta) optimistično sicer še vedno lahko planirali konec leta 2009, vendar je glede na vso zgoraj opisano problematiko predajo prometu manjkajočih 15 km dolenjske avtoceste realneje pričakovati v drugi četrtini 2010 (izvedba zaključnih del, t. j. izolacij in asfaltnih plasti je namreč pozimi neizvedljiva).''
Kot navedeno, je njihov odgovor v celoti na voljo v priponki.