Velika nagrada Slovenije pred vrati



Po nekaj letih premora se v Slovenijo, točneje v Krško, vrača karavana Speedway Grand Prix. Deseta od dvanajstih dirk, kolikor jih šteje letošnja serija, bo sodeč po predprodaji vstopnic kljub veliko odmevnim športnim dogodkom po vsej državi očitno ena bolje obiskanih prireditev. Razlogov za to je verjetno več. Tradicionalno dobra organizacija v izvedbi AMD Krško, zelo izenačeni konkurenti v skupnem seštevku in seveda kar dva slovenska predstavnika na domači preizkušnji.
Kot smo uspeli videti, so vsa glavna dela in priprava stadiona Matije Gubca končana. Danes bodo prizadevni organizatorji urejali še zadnje malenkosti pred jutrišnjim uradnim začetkom dirke. Prvi tekmovalci in njihovi spremljevalci bodo v Krško prispeli danes, že jutri pa bo šlo počasi zares.
Ob šestnajsti uri bo najprej žreb šestnajsterice, ki se bo v soboto podala v boj za zmago in slavo na stadionu Matije Gubca. Zanimivost žreba štartnih položajev bo tokrat popestril eden najboljših posavskih in slovenskih športnikov vseh časov Primož Kozmusi, ki je kot pravi Posavec tudi velik ljubitelj speedwaya. Žrebanje bo tokrat potekalo pred stadionom Matije Gubca in bo javno.
Žrebu, ob 17:00, bo sledil dvourni uradni trening, na katerem bodo najboljša petnajsterica in povabljenec preizkusili krški oval in poskusili kar najbolje nastaviti svoje motorje za sobotno dirko. Velja omeniti, da je ob zelo izenačenem stanju na lestvici v skupnem seštevku zanimanje tujih obiskovalcev in medijev zelo veliko.
Na zadnji dirki serije SGP, na veliki nagradi Latvije, je Britanec Tai Woffinden (117 točk) za pičle tri točke prevzel vodstvo pred Rusom Emilom Sajfutduinovim (114 točk). Na tretjem mestu se z kar nekaj zaostanka trenutno nahaja Poljak Jaroslaw Hampel, ki je zbral 96 točk.
Rus Sajfutduinov se je sicer v tem tednu resneje poškodoval v Pojski Extra ligi (šlo naj bi za zlom desne roke), vendar, kot dobivamo informacije, bo na deseti letošnji dirki za vseeno nastopil. K temu lahko dodamo le to, kar poznavalci in ljubitelji moto športov že tako ali tako vedo, da v letošnji sezoni v vseh zvrsteh moto športa favoriti kljub poškodbam, ob sicer veliki pomoči medicinskega osebja, nastopajo in se borijo za čim boljša mesta.
Čeprav Hampel na tretjem mestu nekoliko zaostaja za vodilno dvojico, ga tri dirke pred koncem ne gre še popolnoma odpisati iz boja za naslov prvaka. Še bolj je napeto za njim in vozniki vse tja do sedmega mesta, na katerem se nahaja naš najboljši voznik Matej Žagar, ki za tretjim mestom zaostaja 12 točk, se še lahko potegujejo za mesto na končnem zmagovalnem odru.
Žagar lovi prvo zmago
Prav zaradi tega bo Velika nagrada Slovenije še posebej razburljiva. Ob dejstvu, da se Žagar že celo sezono spogleduje tudi s svojo prvo Grand Prix zmago, bo tokratna dirka pred domačim občinstvom verjetno res pravi spektakel in poslastica za ljubitelje speedwaya. V kolikor bi najboljšemu Slovencu uspelo zmagati, bi postavil še enega od mejnikov v slovenskem moto športu.
Dvanajstkratni državni prvak je v letošnji sezoni po nekoliko slabšem začetku nanizal nekaj vrhunskih rezultatov. Kot je dejal sam, je njegov letošnji cilj ostati med prvo osmerico najboljših na svetu, ki imajo zagotovljen nastop v naslednji sezoni serije Grand Prix. Seveda je med sezono in po nekaj nastopih v finalu postal lačen tudi svoje prve zmage, to pa bi bila tudi prva slovenska zmaga.
Prvo lepo priložnost za ta podvig in mejnik je imel že na drugi dirki sezone v Poljskem Bidgoszczu, kjer je bil drugi. Zaostal je za Sajfutdinovom. Drugo mesto je ponovil še na VN Danske na slovitem stadionu Parken, kjer ga je v finalu pom tesnem dvoboju premagal le mladi Avstralec Dracy Ward. Daleč največjo možnost za zmago je po našem mnenju imel na Veliki nagradi Italije, vendar se je v finalu nekoliko uštel pri izbiri startne pozicije in s tem samega sebe prikrajšal za prvo zmago. A vse to bo pozabljeno, če mu tokrat uspe veliki met in svojo prvo zmago doseže na domačem terenu in domači veliki nagradi.
Priložnost za prelomnico v karieri
Kaj reči o našem drugem predstavniku Aleksandru Čondi? Mladenič si je z naslovom vice prvaka Slovenije za sezono 2013 prislužil posebno povabilo organizatorja in s tem nastop med elito. Čonda sicer v svetu speedwaya ni neznanka. Je eden bolj talentiranih voznikov mlajše generacije, ki je mednarodno javnost nase prvič resneje opozoril v sezoni 2009 pri komaj osemnajstih letih na ekipni dirki v Britanskem Peterboroughu, ko je v eni od voženj premagal slovitega Avstralca Rayana Sullivena (zmagovalec prve VN Slovenije) in takrat prav tako mladega in perspektivnega Britanca Taia Woffindena.
Slednji sedaj prihaja v Krško kot vodilni v skupnem seštevku serije Grand Prix. Še na isti dirki je takoj dobil ponudbo za nastopanje v angleški Premier ligi, ki jo je v tisti sezoni izkoristil, a kljub povabilu za naslednjo sezono, ga v Angliji nismo več videli. V sezoni 2010 je raje sprejel povabilo v madžarski klub Miškolc, ki je nastopal v prvi poljski ligi. Žal se je pokazalo, da odločitev ni bila najboljša, saj je madžarski klub še pred koncem sezone zašel v rdeče številke in izpadel iz lige.
Čonda je tako v naslednjih sezonah še naprej kazal svoj talent, a je do sezone 2012 nekako stopical na mestu. Letos je tudi zamenjal matično društvo in se iz AMD Krško preselil v Prekmurje k ST Lendava. Sezono je začel precej spodbudno. V državnem prvenstvu razen nekaj manjših spodrsljajev napak ni delal in si je zelo suvereno privozil skupno drugo mesto.
Drugače pa je bilo v mednarodni areni. Štartal je sicer silovito in v Miškolcu na polfinalni dirki parov evropskega prvenstva naš dvojec praktično sam postavil na zmagovalni oder. Potem so se na žalost zopet začele vrstiti napake. Na svojo, lahko bi temu rekli prvo najpomembnejšo dirko sezone, kvalifikacije za Grand Prix v nemški Abenzberg, je namreč odšel z motorji, ki so bili tik pred potrebnim servisom. Že na uradnem treningu se je pokazalo, da je bila to velika napaka, saj mu je odpovedal boljši od motorjev, kar se je pozneje izkazalo za usodno za preboj v naslednji krog.
Prav tako je zaradi težav z motorji izpustil skoraj mesec dni treningov pred kvalifikacijsko dirko Evropskega prvenstva za posameznike v avstrijskem Murecku. Tam je bila za nameček v skoraj neregularnem stanju še steza in tudi tu ni dosegel zastavljenega cilja, preboja v naslednji krog.
Kljub nespornemu talentu se zaradi takšnih ali drugačnih odločitev že nekaj let vrti v začaranem krogu, preboj v ligaška tekmovanja in s tem povezanim bolj stabilnim finančnim stanjem brez odmevnih mednarodnih rezultatov praktično nemogoč. Sicer ima tokrat lepo priložnost, da ponovno opozoriti nase, a v letošnji sezoni je to zanj dejansko zadnja možnost. Verjetno se zaveda, da bi s solidnim rezultatom prišlo kar nekaj ponudb, a zdržati bo potrebno pritisk.
Petnajsterica najboljših voznikov na svetu ne bo dajal daril v obliki točk, zanaša pa se lahko na to, da se je na tej stezi naučil voziti in da jo pozna do zadnjega metra. Navsezadnje je tu že nekajkrat uspel premagati velika imena iz sveta speedwaya, med njimi tudi Žagarja.
Skratka, Čondo čaka težka naloga, da končno opozori nase, zato mu na tej prestižni dirki želimo veliko sreče, kakor tudi Žagarju.
Za podporo navijačev se jima ni potrebno bati, upajmo le, da jima polne tribune dajo dodatna krila. Na svojo priložnost bosta čakala tudi rezervi, Ljubljančan Matic Vodrih in posavski veteran Denis Štojs.
Skratka spektakel je zagotovljen, veliko gledalcev organizator pričakuje že jutri na žrebu in uradnem treningu, pa tudi na večerni predstavitveni zabavi pred stadionom Matije Gubca, ker bo navijače za sobotno dirko ogrevala skupina Kingston.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se