"Krški" cviček tudi na hrvaških policah

##IMAGE-3462870##
Viški cvička, pritiski po zniževanju cen in neurejene razmere na trgu vina v Sloveniji so razlogi, zaradi katerih si vedno več slovenskih vinarjev želi prodora v tujino. Med njimi je tudi Vinska klet Krško, ki je z dolenjskim posebnežem že od letošnjega februarja prisotna na trgovskih policah nekaterih velikih trgovskih centrov po vsej Hrvaški. To pa še ni vse. Krška kmečka zadruga se je lotila tudi prenove celostne podobe sheme kakovosti cvička PTP, s katero želijo svojim kupcem konstantno zagotavljati kakovost dolenjskega posebneža na še višji ravni, kot doslej.
Krčani so zaenkrat na hrvaškem trgu prodali približno 2.500 litrov vina, njihova želja pa je, da bi se ta številka v prihodnjih nekaj letih povečala na 100.000 litrov dolenjskega posebneža. V projekt prodora v sosednjo državo so vložili 50.000 evrov.
"Kakovost se vedno začne v vinogradu, zato našim članom nudimo še bolj aktivno sodelovanje, kot je na primer, kdaj opraviti kakšno opravilo v vinogradih, kar je že takoj obrodilo sadove," je novo obliko sodelovanja med zadrugo in 175 člani, ki so vključeni v projekt, opisal glavni enolog krške kleti Rudi Kos.
100 tisoč evrov vreden projekt, ki ga sofinancira tudi Evropska unija, tako predpisuje vse, od predelave do kletarjenja in zaključka prodajnih aktivnosti. Del slednjih je tudi prenovljena etiketa cvička iz krške kleti, ki naj bi simbolizirala nadgradnjo postopka pridelave cvička.
S tem povezane pa so po besedah direktorja Kmečke zadruge Krško Janeza Živiča tudi nove 5-letne pogodbe z vinogradniki, ki so strožje, kot v preteklosti.
"Z novimi pogodbami smo želeli natančneje določiti količine odkupljenega grozdja, ki so bile v preteklih letih prepuščene bolj naključju. Poleg tega pa smo v želi zagotavljanja višje kakovosti vina poostrili tudi kriterije za prevzem grozdja ," je pojasnil Živič.
Krška vinska klet je imela namreč v preteklih letih precej težav z zagotavljanjem približno1,5 milijona kilogramov grozdja, kolikor ga letno odkupijo od svojih kooperantov, zato je novost tudi odškodninska odgovornost za neizpolnjevanje pogodbe.
Studio D: Janez Živič o prenovi etikete in prodoru na hrvaški trg