Nova mrcina v hlevu krških gasilcev

##IMAGE-3613008##
Poklicna gasilska enota (PGE) Krško je včeraj v svojo garažo zapeljala novo tehnično izjemno dovršeno kombinirano orodno vozilo za gašenje požarov in posredovanje v prometnih nesrečah ter vseh ostalih tehničnih intervencijah.
Kot sporoča poveljnik-direktor PGE KrškoJoško Žvar, novinec prinaša veliko sodobne opreme in novosti, predvsem varnostnih. Nov gasilski tovornjak je vreden 427.000.00 evrov in poleg najnovejše opreme za tehnično reševanje v prometnih nesrečah prinaša predvsem več varnosti za posadko. Dobavitelj in izdelovalec novega gasilskega vozila je firma Rosenbauer iz Avstrije.
Gre za tretjo generacijo gasilskih tovornjakov serije AT s skupno maso od 10 do 20 ton, ki so jo razvili na podlagi 15-letnih izkušenj in več kot 2.000 izdelanih ter v operativi preizkušenih predhodnikih. Nova generacija prinaša 90 inovacij. Arhitektura nadgradnje je po novem trdnejša, a lažja in sestavljena brez varjenja. Lepilo in vijaki so nadomestili vare in omogočili večjo razteznost pri največjih voznih obremenitvah. "Nova nadgradnja ponuja kar 8-centimetrski hod raztezanja – štiri na vsaki strani –, zato je takšen 15-tonski tovornjak lahko hiter v zavojih in prijaznejši ter predvsem varnejši za posadko takrat, ko se mudi, ko je treba na intervencijskih poteh pritisniti do konca," je navdušen Žvar.
"Konstrukcija je sestavljena iz samopodpornih lasersko rezanih aluminijastih plošč. To omogoča izvedbo povsem samonosne strukture, ki ne potrebuje tradicionalnega okvirja in jo je mogoče opisati kot "momentno škatlo" – torque box. Izjemno močna nadgradnja je pritrjena na jekleni okvir, ta pa je fleksibilno vpet na podvozje oziroma pritrjen s pomočjo ležajev v obliki gumijastih stožcev. Vse plošče so oblikovane tako, da je povečana tudi odpornost proti torziji. Med seboj so povezane s tehnologijo lepljenja in utrjene z vijačnimi spoji na mestih, kjer je to potrebno, brez varjenja torej. Posebna satovja iz aluminijastih plošč pa so uporabljena v rezervoarju in predelu strehe. Nosilnost vsake posamezne komponente je natančno določena s pomočjo metode končnih elementov. Nadgradnja je tako veliko bolj prožna. Takšna izvedba povečuje mobilnost vozila, zmanjšuje težo materiala, znižuje težišče in nudi boljšo odpornost proti koroziji. Nizka teža in nizko težišče pa seveda povišujeta tako hitrost kot tudi stopnjo varnosti na poti proti mestu nesreče oziroma požara," je o novem vozilu, ki ga bodo slovesno prevzeli v času prireditev ob prazniku občine Krško, še sporočil Žvar.
Nadgradnja Rosenbauer TLFA 2500 AT stoji na tovornjaški osnovi Mercedes-Benz ATEGO 1530 AF 4x4 EURO 6.
Gasilski podatki:
- 2500-litrski rezervoar za vodo in 200-litrski rezervoar za penilo;
- FIX-MIX, avtomatski sistem za mešanje penila s konstantnim razmerjem;
- omejilne plošče za preprečevanje pretakanje vode v rezervoarju;
- prelivni sistem s preprečevanjem razlivanja za sproščanje pritiska in vakuuma;
- centralna vodna os;
- centrifugalna črpalka NH 35, primerna za delovanje z normalnim (ena stopnja) ali visokim (4 stopnje tlakom;
- zmogljivosti črpalke: 3.500 l/min pri 10 bar ali 400 l/min pri 40 bar ob uporabi vode iz lastnega rezervoarja;
- daljinsko voden svetlobni stolp, pnevmatsko raztegljiv in sestavljiv, opremljen z LED (4 x 42W/24V) in halogenskimi (2 x 1000 W/230V) svetlobnimi telesi;
- šest prostorov za namestitev opreme, po tri na levi in tri na desni strani vozila;
- sistem CAN-Bus (Controller Area Network) omogoča vizualno komunikacijo z okolico.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se