Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Delavnica z miselnim prvakom Slovenije: Kako se učiti


lokalno
Karin Jurman Zavod za izobraževalno raziskovalno dejavnost Posavje
7. 12. 2011, 08.15
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

brezice_1_000.jpg
Arhiv Lokalno.si
brezice_1
brezice_8_000.jpg
Arhiv Lokalno.si

Prejšnji teden sta v Posavju potekali dve delavnici na temo učenja. Delavnici je v sodelovanju z Mrežo Minvos organiziral Zavod IRC Posavje, glavni cilj pa je bil posavske osnovnošolce naučiti novih tehnik pomnjenja in učinkovitega učenja. Delavnici sta bili za udeležence brezplačni, na naše povabilo pa so odzvale štiri šole, v okviru katerih nas je obiskalo kar 307 učencev 8. in 9. razreda.

Učenci imajo ob kopici obveznih in izbirnih predmetov ter ob vrsti obšolskih dejavnosti danes pred sabo ogromen izziv, in sicer kako maksimalno izkoristiti svoj čas, kako se v čim manj časa naučiti čim več in si to tudi zapomniti. Ravno zato smo se odločili posavskim učencem ponuditi možnost, da se udeležijo delavnice pod vodstvom priznanega predavatelja s področja razvoja možganskega potenciala, mag. Petra Cokana, mag. prav., dipl. inž. str., miselnega prvaka Slovenije 2010.

Veseli smo, da se je na naše povabilo odzvalo kar nekaj šol in tako smo se odločili, da smo prvo delavnico izvedli v Gasilskem domu Sevnica, in sicer 30. 11. 2011, izključno za učence 8. in 9. razreda OŠ Sevnica; druga delavnica pa je potekala v Prosvetnem domu Brežice, 2. 12. 2011, kamor je prišlo 87 učencev OŠ Brežice, 23 učencev OŠ Blanca in 23 učencev OŠ Globoko s svojimi spremljevalci.

»Z delavnicama smo želeli doseči, da bi učenci znali razviti lastne sisteme za učinkovitejše pomnjenje in uspešnejše učenje, jim omogočiti, da si z manj truda zapomnijo več, da osvojijo konkretne spominske tehnike in da si zgradijo samozavest, ko spoznajo, da se da še tako zapletene informacije zapomniti in naučiti,« pravi Tomislav Jurman, ustanovitelj Zavoda IRC Posavje.

Po odzivu udeležencev delavnice, ki je potekala približno štiri šolske ure, menimo, da je predavatelju mag. Cokanu to tudi uspelo. Poleg kratke teorije o možganih in spominskih procesih so udeleženci namreč spoznali, zakaj je potrebno trenirati spomin, kaj vpliva nanj, kako pozabljamo, kakšno moč imajo pri pomnjenju asociacije in zakaj so miselni vzorci pri učenju tako pomembni. Nedvomno so udeleženci spoznali tudi pomembno vlogo motivacije pri učenju, saj je predavatelj učence za sodelovanje nagrajeval z uporabnimi nagradami, kot so karte, bloki, svinčniki, obeski ipd., kar je povzročilo, da so učenci nenehno v zrak molili svoje roke in želeli odgovarjati na vprašanja.

Pri pomnjenju datumov in letnic pri zgodovini si bodo učenci odslej lahko pomagali z metodo Major, metodo Loci pa bodo lahko uporabili, ko se bodo na pamet morali naučiti niz med sabo nepovezanih pojmov, dogodkov, poimenovanj ipd.

O zadovoljstvu z delavnico smo povprašali udeležence in kaže, da so bili učenci predvsem navdušeni nad metodo Loci, s pomočjo katere so se na delavnici naučili pravilnega zaporedja 12-ih astroloških znamenj. Izredno pa jih je zabavala tudi uporaba kodirnega sistema Major – toliko bolj, ko so izvedeli, da gre za kodirnik iz 2. svetovne vojne. Če vas zanima, kaj o delavnici mislijo učitelji OŠ Sevnica, smo zapisali tudi nekaj njihovih vtisov.

Janez Virtič, učitelj tehnike in tehnologije ter fizike

O uporabnosti predstavljenih tehnik:

»Delavnica mi je bila zelo všeč. Mislim, da podobne tehnike že uporabljamo tudi na naši šoli, le da so bile tu bolj izrazito pokazane. Učenci bodo tako prepoznali, da delamo prav, in da to vodi do večjega uspeha pri učenju.«

Marjeta Teraž, učiteljica zgodovine in geografije o pomenu asociacij in miselnih vzorcev:

»Moram priznati, da smo asociacije uporabljali že prej. Pogostoma, kadar si je bilo potrebno zapomniti veliko značilnosti. Vsekakor pa se mi zdi izredno pomembno, da si učenci delajo zapiske tudi v obliki miselnih vzorcev.«

O možnosti uporabe metode Major pri zgodovini in geografiji:

»Danes so učenci metodo Major šele spoznali in so se z njo predvsem igrali, vidim pa da je bil zanjo zelo velik interes. Mislim, da bomo tudi mi kdaj, za kakšno uvodno motivacijo ali pa pri kakšni težji letnici, delali preko te metode.«

Mirjana Jelančič, ravnateljica o pričakovanjih glede izvedbe delavnice:

»Sama sem glede današnje delavnice imela zelo visoka pričakovanja. Veseli me, da smo dobili še več od pričakovanega. Mag. Cokan ni navdušil samo s svojim strokovnim znanjem, ampak tudi s svojo človečnostjo, saj je dovolil, da so se mu učenci približali. Tega si želimo tudi mi učitelji. Najprej človeški odnos, potem strokovni pristop.«

O nadaljnji uporabi predstavljenih metod pomnjenja:

»Ker imamo kar nekaj učencev, ki predstavljenih metod ne bi samoiniciativno uporabljali, smo danes pripravili posebno domačo nalogo. Učenci morajo namreč pripraviti učne načrte za vse šolske predmete, kar jih bo prisililo, da predstavljene tehnike tudi v praksi uporabijo.«

»V vsakem učnem načrtu je zapisano, da moramo učence naučiti učiti se, in da jim moramo pomagati, da prihajajo z različnimi tehnikami do holističnega znanja in da znajo to znanje povezovati. Učitelj lahko predstavljene metode vsakodnevno uporablja pri rednih urah in tako poskrbi za pestro predstavitev snovi in bolj učinkovito beleženje informacij v spomin.«


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.