Črpalke v cestnih podvozih: Dornavčane bo površnost drago stala
Republiška direkcija za infrastrukturo (DRSI) je pred desetletjem v Spodnjem Podravju posodobila železniško infrastrukturo. Med drugim so za izboljšanje varnosti prometa progo opremili z nadvozi in podvozi. Lastništvo podvozov, ki so na križanjih z občinskimi cestami, je DRSI brezplačno prenesla na občine.

Vsi podvozi so opremljeni s črpalkami na električni pogon. Če elektrike zmanjka, so za rezervni pogon na voljo agregati. Črpalke so za prevoznost podvozov ključnega pomena. Če jih zalije voda, so za promet neprevozni. Običajni nivo podtalnice prevoznosti v podvozih ne ovira, so pojasnili na Direkciji. Spomnimo, da je na območju, kjer je Direkcija gradila podvoze, relativno visok nivo podtalnice, tako so denimo ob gradnji podvoza med Borovci in Dornavo 24 ur na dan z gradbišča črpali vodo, da so objekt lahko zgradili. Direkcija je podvoze zgradila vodotesno, običajni nivo podtalnice tako naj ne bi predstavljal tveganja, se pa nevarnost poplavljanja pojavi ob dvigu podtalnice ali večjih količinah padavin. Takrat svojo vlogo odigrajo črpalke. Če vode ne bi črpali, bi podvoze zalilo. To se je sicer že tudi zgodilo. Na Ormoškem smo bili maja lani priča poplavljenima podvozoma v Osluševcih in Mihalovcih. Podvoz med Borovci in Dornavo je bil pod vodo letos jeseni.
Prenos lastništva izvedli polovičarsko
Črpalka in agregat ob podvozu Dornava, ki sta v montažnem objektu, sta bila sredi meseca septembra poškodovana v prometni nesreči in od takrat nista delovala. Sedanje vodstvo občine Dornava je potrebovalo kar nekaj časa, da so sestavili „puzzle“ in prišli na čisto v zvezi z lastništvom in upravljanjem podvoza ter opreme ob njem.
Preberite več v Štajerskem Tedniku