Število prostovoljnih gasilcev v Sloveniji se povečuje iz leta v leto in se je v nekaj več kot 40 letih kar potrojilo. Po podatkih Gasilske zveze Slovenije (GZS) iz leta 1972 je bilo takrat prostovoljnih gasilcev nekaj čez 50.000, leta 1990 je že krepko preseglo 100.000. Danes je njihovo število več kot 155.000, med njimi je okoli 50.000 operativnih gasilcev, ki so ustrezno usposobljeni in opremljeni. Prostovoljni gasilci so vključeni v 1346 društev, 120 gasilskih zvez in 17 regij. Število članstva narašča tudi v zadnjih letih. K temu gotovo pripomore vidna vloga prostovoljnih gasilcev pri opravljanju posledic naravnih nesreč, na primer februarskega žledoloma, ki je prizadel dobršen del države, in poznejših poplav. Takrat je v odpravljanju posledic ujme sodelovalo več kot 38.000 prostovoljnih gasilcev, ki so opravili okoli 334.000 ur dela.
Velike intervencije gasilce povezujejo in motivirajo
Kot je za STA pojasnil poveljnik GZS Franci Petek, velike intervencije gasilce še bolj povezujejo in jih motivirajo za delo. Natančnega podatka o tem, za koliko je število članstva poraslo v času od žledoloma, sicer na gasilski zvezi nimajo. Dosti pa pove podatek, da je od konca leta 2012 pa do danes njihovo število naraslo za več kot 4000. Petek ob tem poudarja, da v zadnjih letih načrtno delajo z mladimi in da se jim to pozna. Po prvih odzivih je bila dobro sprejeta tudi reklamna kampanja, s katero mlade nagovarjajo, naj se jim pridružijo, ugotavlja Petek. Plakate z gasilcem, ki mlade poziva, naj "špricajo raje po šoli", kot da bi "špricali" pouk, je v zadnjem času mogoče opaziti v več slovenskih krajih. Nosilni slogan kampanje predstavlja duhovito poigravanje z besedo, s katero se zlahka poveže vsak mladostnik, saj je sporočilo povedano v jeziku ciljne skupine. Pravi junaki so torej tisti, ki "špricajo po šoli", pojasnjuje Petek.
38 tisoč prostovoljnih gasilcev mlajših od 19 let
Po podatkih iz avgusta je sicer že danes med prostovoljnimi gasilci skoraj 38.000 mlajših od 19 let, še blizu 27.000 pa je tistih v starostni skupini med 19 in 27 let. Za kampanjo se tako v GZS niso odločili, ker bi zanimanje za gasilstvo med mladimi upadalo, pač pa so se z njo odzvali na povabilo podjetja Tam-tam, ki je gasilsko zvezo izbralo kot partnerja v projektu Plaktivat. Z akcijo, katere povod je bil ravno februarski žledolom, želijo povečati vpis mladih v gasilsko organizacijo oz. preprečiti njihov odhod. Zavedajo se namreč, da so mladi mnogokrat preobremenjeni s šolo in drugimi dejavnostmi, v mnogih družinah pa ni niti gasilske tradicije niti pravega poznavanja gasilske zveze kot največje prostovoljske organizacije pri nas.