Kot ugotavljajo avtorji študije, objavljene v reviji Communications Earth & Environment, je zaradi vojne v Ukrajini vsak dan prizadetih 1100 letov. Leta 2023 so letala na teh povezavah skupaj proizvedla 8,2 milijone ton ogljikovega dioksida, kar predstavlja en odstotek vseh emisij CO2, proizvedenih v letalskem prometu tistega leta, je pojasnil soavtor Nicolas Bellouin s pariške univerze Sorbona.
Poraba letalskega goriva je na prizadetih povezavah med Evropo in Azijo porasla za 14,8 odstotka, med Severno Ameriko in Azijo pa za 9,8 odstotka, rezultate povzema nemška tiskovna agencija dpa.
![gen-i, elektrika, električna-energija, sončna-elektrarna](http://cdn.kme.si/public/images-cache/150x150/2024/11/05/284422891bfcb6c2e673d092ea43038a/672b2991bb789/284422891bfcb6c2e673d092ea43038a.jpeg)
Ekipa
Maksimalna energetska neodvisnost s paketom Pametna samooskrba
Podaljšanje letalskih poti je v prvi vrsti posledica zaprtja ruskega zračnega prostora za letalske družbe zahodnih držav. Letalski prevozniki tudi ne letijo več nad Ukrajino. Ruske letalske družbe medtem nimajo dostopa do zračnega prostora EU.
Tako je denimo let nemškega velikana Lufthansa od Tokia do Frankfurta, ki je pred vojno trajal okoli 10,5 ure, zdaj tri ure daljši in poteka severneje, nad Arktiko. Povratni let se je s skoraj 10 ur podaljšal na skoraj 12 ur, poteka pa južno od Rusije prek Kitajske.