Šarić, kokain in Črna gora
Nepovedana zgodba je naslov dokumentarnega filma, ki ga je sponzoriralo ameriško veleposlaništvo in se je prejšnji teden pojavil na spletnem portalu YouTube. Preiskovalni novinarji črnogorske nevladne organizacije MANS prek preiskave poslovnega imperija Dragana Dudića - Frica razkrivajo, kako je kriminalna združba Darka Šarića tovorila bel prah iz Južne Amerike v evropska pristanišča.
»Kokain je bil izjemno kvaliteten in pakiran v značilne pakete, ki so jih pred vlago zaščitili z otroškimi baloni različnih barv,« razkriva dokumentarec, ki na podlagi dokumentov obtožnic argentinskega, srbskega in slovenskega tožilstva sestavlja sliko Šarićevega narkoimperija. V nasprotju z drugimi kriminalnimi združbami, ki kokain tovorijo predvsem v kontejnerjih, je Šarić že v osnovi razmišljal velikopotezno.
Kriminalna združba Šarića je pri uvozu kokaina iz Južne Amerike izrinila zloglasno neapeljsko mafijo 'Ndrangheta.
Luko Risan obnovil z državnim kreditom
Leta 2001 dobi Dudić od črnogorskega razvojnega sklada kredit za obnovo luke Risan v Kotorju, upravljanje katere prevzame njegovo podjetje Bastion Commerce. Obnovljeno luko svečano odpre tedanji premier Črne gore Filip Vujanović, zdaj njen predsednik. Vujanović v dokumentarcu pojasnjuje, da je v obnovi luke videl priložnost za ekonomski zagon Kotorja: »Če se kdaj odkrije, da je to prišlo iz denarja, ki ni čist, bom rekel, da mi je žal.«
V Risan, sodeč po deklaracijah, začnejo prihajati ladje iz grške luke Volos in vanjo skoraj izključno tovorijo cement za podjetje Interdepo, ki leta 2002 preide pod Dudićevo lastništvo.
Cement iz grškega Volosa iz Južne Amerike
Čeprav je luka izvora deklarirana kot grška, ladje dejansko prihajajo iz Latinske Amerike. Dokumenti, ki jih je pridobil MANS, razkrivajo, da je prva takšna ladja Godfather, ki je plula pod severnokorejsko zastavo in iz južnoameriškega Surinama v Risan, pripeljala 1100 ton riža. Po raztovarjanju ladja obdrži zastavo, a se preimenuje v Perast. Leta 2005 ta ladja v Risan vpluje še šestkrat, vsakič tovori 1100 ton tovora, deklariranega kot cement, v 42,5-kilogramskih papirnatih vrečah, za podjetje Interdepo. Drugo polovico leta to pot opravlja ladja Risan, prav tako pod severnokorejsko zastavo.
Zaplete se konec leta 2005, ko ladja Risan cement pripelje naravnost iz Dominikanske republike – na ladjo ob pristanku v luki Risan vpadejo posebne policijske enote. Črnogorska policija nikoli uradno ne pojasni, kaj oziroma česa na ladji niso našli, čeprav so domnevno delovali na podlagi suma, da je na njej prepovedana droga.
Ladje v lasti Dudića se ustavljajo tudi v Kopru
MANS je odkril dokumente, na podlagi katerih je ladja Risan registrirana v severnokorejskem Wosanu in v lasti podjetja Bastion Commerce, katerega lastnik je Dudić. Ta naj bi bil po medijskem poročanju tudi lastnik ladje Perast. Obe ladji sta se ustavljali in raztovarjali na Hrvaškem, v Albaniji, Italiji, Španiji, na Nizozemskem, v Franciji in seveda v slovenski Luki Koper.
Če pa gre verjeti nedavnim izjavah Anastazija Mitrovića, ki od več držav, med drugim slovenske, zahteva status zaščitene priče, saj naj bi mu Šarić prenehal plačevati za njegov molk, se v Luki Koper in na hrvaški Reki 88-odstotno čisti kokain redči v razmerju ena proti tri in distribuira na evropski trg. Ta promet naj bi še vedno potekal, čeprav zoper Šarićev klan poteka sodni proces, ki še ni dal oprijemljivejših rezultatov od pripora vpletenih.