Slovenska filmska dediščina se ohranja tudi za zanamce. Poleg največjih celovečernih slovenskih klasik so zdaj digitalizirani in restavrirani tudi nekateri kratki filmi. Po zaslugi iniciative Zveze evropskih kinotek (ACE) »Sezona klasičnih filmov« je postprodukcijsko podjetje Iridium film digitaliziralo sedem filmov, ki so bili potem digitalno restavrirani po napotkih in pod nadzorom strokovne skupine, ki jo je vodila Slovenska kinoteka.
Program izpostavlja pomembne filmske ustvarjalce iz zgodovine slovenskega filma in še posebej eksplozivno ustvarjalnost njihovega filmskega izraza, ki brez izjeme združuje formalne in narativne eksperimente.
Zgodovinski pregled se začne z mednarodno nagrajenim dokumentarcem Franceta Štiglica o gradnji socializma po osvoboditvi Mladina gradi (1946); nadaljuje se s filmsko reportažo Jožeta Bevca Bizoviške perice (1959); sledijo portret slikarja Jožeta Spacala in njegove umetnosti Barva spomina (1967) v režiji Jožeta Babiča in Giorgia Šestana; čudovit eksperimentalni kratki film, ki kliče po svobodi izražanja, Gratinirani možgani Pupilije Ferkeverk (1970) priznanega direktorja fotografije in režiserja Karpa Godine; dokumentarni portret profesionalne striptizete Slavica exception (1971) Maka Sajka; poklon stari stavbi in njenim prebivalcem z veličastno preteklostjo in tragično sedanjostjo Cukrarna (1972) Jožeta Pogačnika; in Poljubi mehka me radirka (1984) Zvonka Čoha, mejnik slovenske umetniške animacije.