Galerija Božidar Jakac kot partnerica mednarodne razstave v Rigi


Galerija Božidar Jakac je v leto 2014 stopila dejavno. Že 2. januarja smo tako na pot pospremili šest umetnin, ki smo jih izbrali za veliko mednarodno razstavo v Latviji. Med 18. januarjem in 20. aprilom 2014 namreč poteka v Arzenalu – razstavnem prostoru latvijskega nacionalnega muzeja umetnosti v Rigi – mednarodna razstava z naslovom „1914“, ki je eden izmed pomembnejših projektov, ki zaznamujejo Rigo kot letošnjo evropsko prestolnico kulture. Namen projekta „1914“ je ob stoletnici izbruha prve svetovne vojne soočiti dokumentarno gradivo z likovnimi deli na temo prve svetovne vojne kot ene referenčnih točk v zgodovinskem, socialnem in kulturnem razvoju Evrope 20. stoletja. Razstava „1914“ je bila namensko ustvarjena za razstavni prostor Arzenala, zgodovinske stavbe, ki je bila prvotno namenjena vojaškim potrebam kot trgovina z orožjem (1832). Po večkratnih funkcionalnih spremembah je leta 1988 dobila nov pomen in služi kot razstavni prostor muzeja. Razstava „1914“ je koncipirana kot pogled skozi narativno kot tudi arhitekturno prizmo in je osredotočena predvsem na tri področja konfliktov – konflikt v časovni dimenziji, notranji konflikti posameznikov in konflikt v geografskem prostoru, kjer se je pojavi novo ravnotežje med političnimi silami.
Če se osredotočimo na likovni del, v katerem kot partner tudi sodelujemo, nam razstava ponuja priložnost seznanitve z deli nacionalnih umetnosti tistega časa, ko je po propadu imperijev večina teh držav tudi pridobila neodvisnost. Na razstavi tako sodeluje 11 držav (Češka, Estonija, Finska, Hrvaška, Latvija, Litva, Madžarska, Poljska, Slovaška, Srbija in Slovenija), predstavljena dela pa so izposojena iz 17 evropskih likovnih muzejev. Galerija Božidar Jakac je kot partnerica za razstavo iz lastnih zbirk izbrala dve deli Franceta Kralja (Smrt genija in Magdaleno) ter eno delo Toneta Kralja (Na razvalinah), poleg naših del pa smo si iz Muzeja novejše zgodovine Slovenije sposodili delo Frana Tratnika (Begunci III.), iz Narodne galerije smo pridobili delo Ivana Vavpotiča (Možje s fesi se vozijo na fronto), še eno Vavpotičevo delo (Kranjski Janez) pa smo si izposodili iz zasebne zbirke. S tem smo zadostili želji organizatorjev, ki so v projektu želeli poudariti tako dela, nastala na podlagi izkušnje v vojni (umetnika kot očividca), kot tudi dela, ki poudarjajo iskanje inovativnih pristopov umetniškega izražanja tistega časa. Razstavo spremlja bogat katalog, spremno besedilo k slovenskemu izboru del je prispeval dr. Andrej Smrekar, muzejski svetnik Narodne galerije.
Drugi sklop razstave se ukvarja s katastrofalnimi posledicami vojne na kulturni dediščini, tako nepremični (uničeni dvorci, gradovi, cerkve …) kot premični (umetniške zbirke, knjižnice, notranja oprema …), kar je posledično uničilo tudi intelektualni prostor skupaj z intelektualno zgodovino.
Vodja projekta: Dr. Ginta Gerharde-Upeniece, vodja oddelka za vizualne umetnosti v latvijskem nacionalnem muzeju umetnosti
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se