Vse več mikroplastike v morju, svinjarija v zalivih, gore smeti na odlagališčih – to je problem današnjega časa. Medtem ko na davke, cene, vojne … kot posamezniki nimamo vpliva, pa imamo s tem, ko neki izdelek kupimo ali pustimo na polici, neposreden vpliv na prihodnost, zato je še kako pomembno, da pred vsakim nakupom dobro razmislimo. Najprej, ali izdelek resnično potrebujemo, potem pa modro izberimo. Na voljo je že kar nekaj blagovnih znamk, ki se dejansko trudijo, da ne ustvarjajo novih smeti ali pa jih celo zmanjšujejo. V prodajalni Damn plastic v središču Ljubljane smo jih našli veliko.
Nekoč si bil frajer z raybankami, če si nosil Guccijeve mokasinke ali imel v rokah Pradino torbico … Moda nam vsako sezono prinese nabor izdelkov, ki bi jih morali imeti. Ampak prihaja čas, ko boste resnično frajerski, če boste nosili oblačila iz starih ribiških mrež ali torbico iz rabljenih gasilskih cevi. Ne polnih vozičkov – občudovati bi morali tiste, ki nakupujejo racionalno in pri tem skrbijo, da so sestavine reciklirane ali se zelo hitro razgradijo.
It’s not about damn plastic, it’s about damn people (Ne prekleta plastika, ampak prekleti ljudje) je napis na izložbi prodajalne na Trubarjevi ulici. V prijetni trgovini pa kozmetika, torbe, športna garderoba, posodice, bidoni, nakit, modni dodatki, čistila, gospodinjski pripomočki – to je le nekaj od pestrega nabora, ki ga povezuje to, da nima vpliva na okolje (torej se zelo hitro razgradi, kot na primer vreče za smeti, ki na kompostu izginejo že po enem tednu) ali se ga zlahka reciklira (tabletke za umivanje zob so v stekleni embalaži, ki jo kasneje uporabite za kaj drugega) ali pa je recikliran (recimo mila iz kavne usedline).
»Zadnji čas je, da spremenimo nakupovalne navade. Pri nas vse izdelke, vse proizvajalce preverimo, tako ste lahko prepričani, da ne gre samo za marketinški pristop, ki ga je sicer tudi veliko. Poleg tega pri vsakem dobavitelju vztrajamo, da ima tudi socialni projekt. Recimo Refished z izdelki iz starih vreč za cement z deležem dobička gradi hiše v Kambodži, Teecelet (zapestnice) pa sadijo drevesa,« pojasni 29-letni Tim Bučan, ki je s 40-letnim Mitjem Mežnaršičem solastnik slovenske prodajalne.
Projekt Damn Plastic sta si izmislili Victoria in Steffi, Dunajčanki iz visoke družbe. Tim in Mitja sta začela z njima sodelovati pred nekaj leti kot ponudnika turističnih majic iz bio bombaža, ki nimajo plastike v embalaži.
Nadaljevanje prispevka si lahko preberete v reviji Jana, št. 14, 04. 04. 2023.