Tik pred začetkom slovesne podelitve my global fashion awards (MGF) se je po stopnicah pri zunanjem bazenu hotela Kempinski Adriatic na Crvenem vrhu v spremstvu sina Gašperja in modnega poznavalca Saša Radoviča spustila Marjeta Grošelj. Ob bazenu je bilo že veliko udeležencev tega glamuroznega dogodka, vsi po vrsti očitno urejeni kot del modne industrije, ampak ob prihodu naše kraljice torbic so skoraj vsi stegovali vrat. V posebni toaleti s širokimi rameni in visokimi belimi škornji je bila res posebna – kot bi prišla iz vesolja, so si šepetali.
»Na žalost ali na srečo smo morali stopiti rahlo čez mejo, saj nas kot ponavadi tujina bolj prepozna kot mi sebe. Tam nas častijo in vidijo, da smo nekaj posebnega v kreativnem in vizualnem smislu. To so nagrade, ki povezujejo velik trg, ki nam je nekaterim še vedno blizu,« pravi Sašo Radovič, član mednarodne strokovne žirije MGF. Po lanski peti podelitvi v Splitu (nagrade so bile najprej samo hrvaške, lani sta se pridružili Srbija in Slovenija, letos pa cela regija) se je letos ta hip »največji modni dogodek na Balkanu«, kot pravijo organizatorji, preselil takoj za našo mejo, na drugo stran Piranskega zaliva. Prvi večer je bila po humanitarni modni reviji srbskega kreatorja Igorja Todorovića na hotelski plaži prva od zabav, te so zaključile vsakega od treh večerov, kolikor je trajalo druženje. Organizatorka prireditve Gianna Apostolski, lastnica splitske VIP agencije, je gostom, ki so prišli dobesedno »od Vardara pa do Triglava« – letos so namreč prvič sodelovali še Makedonci in Bosanci, omogočila, da se tri dni družijo, in morda že s tem poskrbela, da bo v prihodnje še več dobrih projektov.
»Ljudje, ki vedo, kaj je Slovenija včasih delala, pogrešajo dogodke, za katere pravijo, da so bili na svetovni ravni. Beograd še vedno dela, Zagreb in Ljubljana pa sta malo zaspala, zato vsi pogrešamo dogodke, ki so nas definirali kot moderno državo, ki zna častiti svoje kreativne ljudi na področju mode,« je poetičen Radovič, njegov kolega iz žirije MGF Nenad Korkut pa dodaja, da je delo za žirijo zdaj, ko so se razširili na celotno regije, preprostejše. »Hrvaška je majhno modno tržišče in je težko podeliti 15 nagrad vsako leto. Zdaj imamo več možnosti izbire. Tako se vsakdo lahko predstavi, po drugi strani lahko tudi bolje izpostavimo ljudi, ki nekaj pomenijo. To je zelo pomembno za modno sceno v regiji. Že druženje je pomembno, saj smo se povezali po dolgih letih. Gianna je velik entuziast in rada posluša nasvete, zato prireditev vsako leto raste.«
Nadaljevanje prispevka si preberite v reviji Jana, št. 24, 13. junij, 2023.