Ljudje

Uspeh ni samo za genije

MARIJA ŠELEK
15. 12. 2009, 00.00
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

O njegovem podjetju pravijo, da je inovacija, ki jo proučujejo na najelitnejših svetovnih poslovnih šolah. Sandi Češko je kriv, da lahko na televiziji vidite Top shop, spite na Dormeu ali se čudite Kosmodisku. Napol Zagorjan napol Trboveljčan je solastnik in predsednik upravnega odbora ene najpomembnejših slovenskih multinacionalk Studio Moderna.

Morda prav zdaj teče po newyorškem Centralnem parku ali predava na uglednem Harvardu. O njegovem podjetju pravijo, da je inovacija, ki jo proučujejo na najelitnejših svetovnih poslovnih šolah. Vendar povprečnemu Slovencu njegovo ime verjetno ne pove kaj dosti. Kriv je, da lahko na televiziji vidite Top shop, spite na Dormeu ali se čudite Kosmodisku. Sandi Češko bi v slovenski javnosti pravzaprav moral biti zvezda. Napol Zagorjan napol Trboveljčan je solastnik in predsednik upravnega odbora ene najpomembnejših slovenskih multinacionalk Studio Moderna. Poslovna akademija časnika Finance ga je letos nagradila za izjemne gospodarske dosežke.

Uspešen poslovnež, po izobrazbi politolog, stoji trdno na tleh – in na to je ponosen. Živi po svojih idealih: pošteno živeti od svojega dela in biti normalen. Zadnje mu gotovo uspeva, saj je pri njem verjetno najbolj navdihujoče prav to, da je prijazen in prijeten, povsem dostopen in daje občutek, da se zaposleni pod njegovim okriljem dobro počutijo. Tak je tudi komentar nekaterih njegovih zaposlenih: Sandi je preprosto v redu. Ne vozi razkošnih avtomobilov in privlačnih deklet ne vabi na svojo luksuzno jahto. Je namreč nima. Kakšna jahta! Sandi Češko nima niti svoje tajnice. »Svet se vrti prehitro, da bi z njim komuniciral prek drugih. Stojim sredi arene, želim čutiti poln utrip, brez ovir med mano in kolegi iz podjetja, poslovnimi partnerji in kupci. Na recepciji imamo ekipo študentk, ki skrbijo za pošto in telefone, kadar smo na sestankih. Ta splošni servis je na voljo vsem. Dinamika in število komunikacij sta tako velika, da bi moral imeti dve ali tri tajnice, ki bi bile nenehno zraven mene. Na dan delam v povprečju 14 ur, veliko stvari moram uskladiti zvečer – poslujem z vsemi celinami, z več časovnimi conami. Čas prehitro teče, da bi se ukvarjal s prepošiljanjem elektronske pošte tajnicam,« pojasni Češko, ki vse uredi sam in ima najboljši pregled nad dogajanjem. Tudi s čajem in vodo si vedno postreže sam.


Razkošje, rajske plaže, jahta? Larifari. V poslovnem svetu še ni srečal direktorja oziroma predsednika uprave, ki bi bil brez tajnice. No, Sandi Češko se od večine direktorjev razlikuje tudi po tem, da so mu tuja druženja s poslovnimi partnerji na tenisu, golfu ali različnih družabnih sprejemih. Nima časa oziroma je njegov čas preveč dragocen. Pravi, da ima srečo, ker je odkril direktni marketing, zato ne potrebuje lobiranja. In posiljenih nasmeškov, dodajamo mi.
Če se njegov dan idealno konča, ga pot zvečer pelje v družinsko hišo na Izlake, kjer se žena in najstniški hčerki pošalijo, da je na večerjo prišel posebni gost. Ker ga med tednom večinoma skoraj nič ne vidijo, so zanj vikendi sveti. Takrat je čas za družino. Prav tako so leto vnaprej načrtovane družinske oziroma šolske počitnice – gredo v hribe, na smučanje, na morje. Na katero izmed rajsko-sanjskih plaž pa? Nič takega, se zasmeji Češko. Njihovi počitniški kraji so tisti, ki ne slovijo po gostih iz tako imenovane visoke družbe – majhni, družinski hoteli so njihov pristan, poletna počitniška postojanka pa je zadnja leta Korzika.
Verjetno mu gredo vprašanja o silnem razkošju, ki ga pričakujemo od tako uspešnih ljudi, že rahlo na živce. A tega seveda ne pokaže. V smehu pojasni, da svojega apetita po luksuznih dobrinah ne bomo potešili niti pri njegovem jeklenem konjičku. Sicer vozi dostojno »mašino«, vendar pod njegove roke ni prišla nova, ampak dve leti stara. Preprosto ni mahnjen na te stvari. A žensko oko na obešalniku vendarle opazi prvovrsten dizajnerski plašč. Kupljen v Sloveniji, odkrito pove.
Češko raje vlaga v nore ideje oziroma v prave priložnosti. Nazadnje jo je ugledal v zložljivem kolesu, ki ga res fascinira. Vanj je vložil že kakšne tri bentleyje ali rolls royce. »Po zložljivem kolesu, ki ga je razvil Niko Mihelič, zdaj povprašujejo vodilni proizvajalci koles in vrhovi avtomobilske industrije. Ravno včeraj sem bil v Münchnu v enem največjih avtomobilskih podjetij, kjer so bili izjemno navdušeni. Na Nika Miheliča sem naletel med prebiranjem časopisa, kjer je razlagal o svojem izumu.« Medtem ko ga je Češko hitro poklical, so se Miheliča branili Elan, Rog … V zadnjem letu vlagajo v spletno aplikacijo Centrsource, ki jo eno od največjih severnoameriških podjetij želi imeti za nosilno orodje pri oglaševanju.


V mladosti je bil fizični delavec. Njegova podjetniška žilica se je razvijala že v družini, saj je podjetje za marketing Studio Moderna ustanovil njegov oče že v šestdesetih letih. Oče je bil fotograf, prav tako pa je imel gradbeno podjetje, v katerem je od svojega trinajstega leta vsako poletje mesec dni delal tudi Sandi – kot fizični delavec. »Nekoč je zaradi mojega dela očeta skoraj fizično napadla direktorica podjetja, ki smo ga adaptirali. Stopila je k meni in rekla: ja ubogi fantek, a v šoli pa ne gre? Pa sem ji odgovoril, da kar gre, da sem odličen. Takrat je ženska znorela in napadla očeta, kaj vendar delam tam!

 Več v novi Jani, 15. 12. 2009

Zanimivosti

profimedia-0941886169
Fotografija dneva

Pande zasedle letališče v Hongkongu

rep49-2024_naslovka
Zanimivosti

Lovci na upokojence: politična ozadja upokojenskih strank Vlada Dimovskega, Karla Erjavca in Pavla Ruparja

Andrej Vodušek, Sanja Brezočnik, Nejc Tisu, Štefan Šarkezi, Rok Pintar, Filip Koza
Pomembne mejnik

Rekord za Radio 1 80's: Slovenci vse bolj obožujemo hite iz osemdesetih

Foto 1
Zanimivosti

25 let Božičnega jogurta Zelene doline prinaša praznično knjigo Skrivnostni božični recept

image0
Pohitite

Le še 500 vstopnic za Aktualov rojstnodnevni koncert

par, odnosi, prepir
Partnerstvo

Rutina in samoumevnost sta eni najpogostejših uničevalk odnosov