Zinka Kosec ima odgovor na vprašanje, kako lažje preživeti vsak dan 8 ur v službi
Verjetno ga ni med nami, ki si ne bi – vsaj občasno – zastavil vprašanje: Kako lažje preživeti vsak dan 8 ur v službi?

Pa ne glede na to, kaj kdo počne: je kuhar, učitelj, negovalec, tajnica ali novinar. Odgovore na to vprašanje v svoji novi istoimenski knjigi ponuja dr. Zinka Kosec, strokovnjakinja za razvoj zaposlenih, ki je specializirana za področje vrednot, komunikacije, vodenja ter mentorstva.
Po rodu je Škocjančanka, ki z družino živi v Domžalah, že okrog dvajset let pa vodi lastno podjetje Akademija Akcija in deluje po vsej Sloveniji.
Nedavno je na povabilo Krajevne knjižnice Škocjan prišla v domači kraj, kjer je obiskovala OŠ Frana Metelka Škocjan, trenirala rokomet v Rokometnem klubu Škocjan, kasneje trenirala tudi mlajša dekleta. Predvsem pa je v tem podeželskem okolju, kjer je odraščala na kmetiji, »kjer je bilo vsak dan kaj delati«, prejela prave vrednote, ki so ji dale temelje za vse življenje: delavnost, vztrajnost, prijaznost, poštenost.
Kmetija in rokomet

»Vse to me je oblikovalo v delovno in vztrajno osebo in hvaležna sem za to doto,« je Zinka Kosec dejala na predstavitvi svoje knjige Kako lažje preživeti vsak dan 8 ur v službi?, ki je v Kulturni center Škocjan privabila številno poslušalstvo. Z avtorico se je pogovarjala vodja krajevne knjižnice Zala Štamcar.
S svojim delom pomaga tako posameznikom kot delovnim organizacijami ustvarjati boljša delovna okolja, ki spodbujajo rast, zadovoljstvo in uspeh. Kot predavateljica vodi več skupin s področja komunikacije, posveča se retoriki in motivaciji na delovnem mestu, ter tudi, kako nad stres, ki je pogost spremljevalec današnjega delovnega človeka.
Svoja znanja in izkušnje zapisuje, tako v znanstvena, strokovna in poljudna dela ter knjige, pohvali se lahko kot avtorica učenikov, o teh temah izobražuje in predava na mnogih šolah in ustanovah – med drugim tudi na Šolskem centru Novo mesto in Višji strokovni šoli Brežice .

Mnogi nezadovoljni
»Rada delam to, kar delam – z ljudmi in za ljudi. Zadovoljna sem, ker me delo izpolnjuje,« pove Zinka Kosec, ki je pogumno šla v samostojno podjetništvo, ko po faksu ni dobila zaposlitve, ni pa tudi imela kakih zvez, vladala je gospodarska kriza. Danes ima dela več kot dovolj, mnogi so željni njene pomoči in nasvetov, saj si vsi želimo biti zadovoljni in uspešni v svojem delovnem okolju.
Kot pravi Zinka, jo prepogosto žalostijo zgodbe, ko posamezniki povedo, kako težko jim je na delovnem mestu. Ko kaj pove in jim svetuje, sliši klasiko: »Ja, to bi pa moral slišati naš šef!« Ali pa: »Ja, to bi pa morali slišati naši delavci!« Tako v knjigi pozornost posveča obojim: nadrejenim, ki jih zaposleni pogosto ne razumejo in se ne postavijo v njihovo kožo, kot delavcem, ki se čutijo izkoriščene, preslabo plačane, neuresničene, pod pritiskom. Nekateri se sprijaznijo z usodo, in pravijo, da tako pač je, redki menijo, da se da kaj spremeniti, dobri delavci poiščejo službo drugje.

Zinka meni, da je vse odvisno od vrednot vsakega posameznika, nedvomno pa je v današnjem zahtevnem delovnem okolju zelo pomembno ravnovesje med produktivnostjo in dobrim počutjem. Pa naj gre za javni ali privatni sektor, čeprav razlike so.
Kdo je dober šef
»V javnem sektorju so težave nagrajevanje po delu. Vodje, ki pogosto postanejo nesposobni oz. neprimerni delavci, imajo nemalokrat problem z vzpostavitvijo avtoritete. Če se umaknejo, si delavci sami postavljajo pravila, se prepirajo, nekateri vodijo, drugi se upirajo, skratka samo delajo ne. Kar nekaj odstotkov zaposlenih v javnem sektorju ima le delovno mesto, delajo pa ne. Posebna težava so tu tudi politično nastavljeni direktorji, ki niti nočejo prisluhniti stroki. Delavci so pogosto nezadovoljni, počutijo se ujete. V gospodarskem sektorju pa se delavci nemalokrat bojijo povedati, če kaj ni v redu, napake se zato skrijejo, je pa tu bolj prisotna racionalizacija in odnos do dela je drugačen. Stiske so velike tudi zaradi preobremenjenosti, ker ljudje marsikje izgorevajo, čemur sledijo bolniški dopusti, saj se na razpise podjetij ne prijavi nihče, obremenjuje se obstoječ kader," pove Kosec in doda, da brez uvoza tuje delovne sile pač ne bo šlo.
Nedvomno pa le podjetja, kjer je direktor tudi dober vodja, zaznamuje visoko zadovoljstvo zaposlenih. Dober vodja je dober komunikator, motivator, uresničevalec idej, ki delavca spoštuje, ne pa le nekdo, ki samo zapoveduje ukaze in navodila.
Kdaj oditi drugam?

Zinka Kosec jasno pove, da stalno nerganje, kako v službi ni v redu, ne pomaga in ne vpliva dobro ne na nas ne na sodelavce. »V delovnem okolju si prostovoljno podpisal pogodbo za neko delo. Zakaj se potem vseskozi pritožuješ? Če ti kaj ni v redu, pojdi drugam.«
Opozarja tudi, da ni nujno, da ljubiš svoje delo, čeprav je zagotovo dobrodošlo, da ti ugaja, da v njem uživaš. V vsakem primeru ga moraš osmisliti, lažje ti bo potem vsak dan oditi v službo. A spomniti se je treba tudi na smisel dela: v službi zaslužiš denar, s katerim lahko živiš in si kaj privoščiš.
Kdaj pa je čas, da odideš drugam? »Ko delo načenja tvoje psihično in fizično zdravje, ko si res nezadovoljen, si najprej vzemi teden ali dva dopusta, da vidiš stvari od zunaj. Če si še vedno takšnega mnenja, ukrepaj in išči službo drugje,« meni Zinka Kosec.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se