Zadeva Volkswagen

Slovenske stranke pričakujejo rešitev na evropski ravni

T.L./STA
8. 9. 2016, 17.36
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.00
Deli članek:

Evropska komisija se je seznanila s težavami, s katerimi se v zadevi Volkswagen soočajo potrošniške organizacije v državah članicah, in z razlikami v nacionalnih zakonodajah.

Facebook
Bodo našli usklajeno rešitev za območje EU?

Potrošniške organizacije v Evropi pričakujejo, da se bo v zadevi Volkswagen našla enotna rešitev za vse potrošnike. Enoten pristop EU k temu problemu je nujen, je po srečanju predstavnikov nacionalnih potrošniških organizacij in Evropske komisije v Bruslju povedala Mojca Štrucl iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS).

Današnji sestanek je bil namenjen temu, da se Evropska komisija seznani s težavami, s katerimi se v zadevi Volkswagen soočajo potrošniške organizacije v državah članicah, kot tudi z razlikami v nacionalnih zakonodajah.

Po besedah Štruclove je pri tem nujen enoten pristop EU k temu problemu. Ne gre namreč samo za nacionalen problem, ampak za težavo na evropski ravni, je po srečanju povedala za slovenske novinarje.

Evropska komisarka za potrošnike Vera Jourova je v zvezi z afero z izpusti, v katero je vpleten nemški avtomobilski koncern Volkswagen, konce julija na nacionalne potrošniške organizacije v državah članicah naslovila pismo, da bi zbrala potrebne informacije o rešitvah, ki jih pristojni nacionalni organi nudijo v škandalu prizadetim potrošnikom. Ugotovila je namreč, da so ti pristopi različni.

Evropska komisija si namreč prizadeva, da bi v zvezi s poravnavami za evropske potrošnike našli usklajeno in pravično rešitev na evropski ravni.

"Dobrodošlo je, da je komisija pripravljena poslušati države članice o različnih težavah, na katere naletimo pri uveljavljanju pravic potrošnikov v zadevi Volkswagen," je o pobudi komisije dejala Štruclova.

Ob tem tudi sama priznava, da so pravni okviri v različnih državah članicah različni, vendarle pa je osnovna težava ista - gre za nespoštovanje zakonodaje in za oškodovanje potrošnikov, ki ga je treba odpraviti.

Po mnenju Štruclove bo verjetno težje doseči, da bi Volkswagen privolil v odškodnino v Evropi, kot je to primer v ZDA. Nemški koncern je namreč po izbruhu škandala s sporno programsko opremo za goljufanje pri testih izpušnih plinov pristal na poravnavo v ZDA, v okviru katere bo plačal več kot 15 milijard dolarjev.

Pri tem je opozorila tudi na problem vlaganja skupinskih tožb v Sloveniji, saj ta možnost za zdaj ne obstaja. V pripravi je sicer ustrezna zakonodaja - prav sedaj je namreč v javni obravnavi predlog zakona o skupinskih tožbah, žal pa bo ta zakonodaja po besedah Štruclove prišla prepozno za zadevo Volkswagen. Slovenskim potrošnikom tako za zdaj ostanejo na voljo zgolj individualne tožbe, ki pa s seboj prinašajo dokaj visoke stroške.

Pri Evropski komisiji današnji sestanek, ki se ga je udeležilo 31 potrošniških organizacij iz vse Evrope, označujejo kot "pomemben prvi korak", sodelovanje pa se bo v prihodnjih mesecih nadaljevalo.

Sestanek je komisiji pomagal pridobiti potrebne informacije s ciljem zagotoviti, da se zakonodaja EU ustrezno izvaja, potrošniškim organizacijam pa omogoči izmenjavo informacij in dobrih praks s ciljem učinkovitejšega ukrepanja v tej zadevi, je v izjavi za medije dejal govorec Evropske komisije Christian Wigand.

Današnjemu sestanku so bili naklonjeni tudi v Evropski potrošniški organizaciji (Beuc). Spodbudno je, da Evropska komisija podpira potrošnike v njihovih prizadevanjih za odškodnine zaradi goljufanja Volkswagna, so zapisali v sporočilu za medije.

Komisija je ugotovila, da je Volkswagen kršil zakonodajo EU, kar ne more ostati brez posledic, je opozorila generalna direktorica Beuc Monique Goyens, ki pa je bila kritična do pristojnih nacionalnih organov v Evropi. Ti so se po njenem prepričanju predolgo obotavljali, medtem ko so v ZDA, Južni Koreji in Avstraliji delovali v interesu potrošnikov.