Znesek ni dokončen, saj poteka še kopica tožb na zvezni, državni, lokalni in zasebni ravni.
Za avtomobilski škandal je doslej največ plačal General Motors in sicer 6,9 milijarde dolarjev zaradi pokvarjenih sistemov za vžig, ki so med vožnjo blokirali krmilo in povzročili najmanj 124 smrtnih primerov.
Volkswagen ni nikogar ubil, ampak gre za tuje in ne domače podjetje, kar je pred leti na svoji koži občutil britanski BP zaradi izliva nafte v Mehiškem zalivu.
Ameriški mediji poročajo, da znesek 10,2 milijarde pokriva 428.000 avtomobilov z dizelskim motorjem od letnika 2009 naprej. Motorji so imeli vgrajen program, ki je na izpušnih testih pokazal nižje vrednosti strupenih snovi, kot jih je avtomobil dejansko izpuščal v ozračje med vožnjo.
Volkswagen bo lastnikom vozil motorje zastonj predelal in jim plačal od 1000 do 7000 dolarjev odškodnine, odvisno od letnika. Ti avtomobili bodo seveda imeli potem slabše pospeške in večjo porabo goriva. Ali pa bo avtomobile odkupil po cenah, ki so veljale pred izbruhom škandala. Od avgusta lani pa do maja letos je cena dizelskim volkswagnom v ZDA padla za 19 odstotkov oziroma od povprečno okrog 13.000 na 10.500 dolarjev.
V znesku je tudi nekaj kazni zveznim in državnim regulatorjem, kar pa zdaleč ni vse, saj se podjetje sooča z 20 milijard dolarjev odškodnine samo za kršenje zveznega zakona o čistem zraku. Potem so tu še tožbe lastnikov avtomobilov, ki so zavohali priložnost za lahek zaslužek. Škandal je zajel kar 11 milijonov avtomobilov po svetu in natančne škode za Volkswagen še ni niti mogoče izračunati.