Kdo lahko kaznuje in ustvarja red?

Slovenski hobi: parkiranje na pločnikih, mestih za invalide in čez dva boksa

Andraž Zupančič
28. 7. 2023, 06.13
Posodobljeno: 28. 7. 2023, 07.52
Deli članek:

Trgovci niso zadolženi za delanje reda na parkiriščih pred trgovinami. Policija in redarji pa, tako govorijo tudi podatki z družbenih omrežij, tam vse premalokrat opravljajo svoje delo. Kaos na parkiriščih pa se nadaljuje.

Arhiv
Čez dve mesti?

S parkiranjem avtomobilov je pogosto težava. Mirujoči promet je namreč ena od rakavih ran sodobnega mestnega prometa, zato je urejenost tudi na tem področju nujna. Mnogi so zaznali, da je to lahko tudi dober vir zaslužka, a je tako, da se vozniki velikokrat požvižgajo na pravila, oznake ali tudi povsem normalno zdravo pamet, in vozilo pustijo, kjer se jim tisti trenutek zljubi. Za take so kazni edino pravo zdravilo. Žal pa velikokrat ne dosežejo svojega namena – ker jih nihče ne kaznuje. In kot lahko opažamo, se predvsem pred trgovinami kaos pri pakiranju razrašča in dosega že tragikomične razsežnosti.

Čeprav je na primer pred trgovino označen prostor, ki je rezerviran za intervencijska vozila, tam kupci mirno parkirajo. Trgovci sicer pravijo, da se zavedajo težav z nespoštovanjem pravil, a da niso pristojni za izvrševanje ukrepov.

Kdo potem je? Po pravilih policija ali redarstvo, a kaj ko so parkirišča pred določenimi trgovinami ali v nakupovalnih središčih tudi v zasebni lasti, vendar so v večini primerov dani v javni promet. »Zaradi tega sta za nadzor na teh parkiriščih pristojni tako policija kot redarji. Policisti redno dobivamo prijave nepravilnega parkiranja in se na njih tudi odzivamo. V primerih, ko gre za prostor, ki je dan v javno uporabo, policist izreče ustrezen ukrep. V primerih, ko parkirišče ni dano v javno uporabo, pa je stvar zasebnika, kako ureja promet na parkirišču, običajno so takšna parkirišča zaprta z zapornicami,« so povedali na policiji.

Facebook
Kdo ve, zakaj sta se odločila tako parkirati svoja avtomobila?!

Na zasebnem zemljišču lahko ukrepa le lastnik

Poudariti je treba, da je le lastnik tisti, ki sme in lahko omeji uporabo zasebnega zemljišča ali nekategorizirane ceste. Po mnenju ljubljanskega mestnega redarstva je nepravilnega parkiranja največ in je tudi najbolj pereče na območjih središča Ljubljane ter v okolici trgovskih središč oziroma trgovin in ustanov.

Nekatere trgovce torej le malo briga, kaj se dogaja na »njihovih« parkiriščih, in tudi aktivno ne urejajo nepravilnega parkiranja, drugi spet obiskovalce, ki kršijo pravila parkiranja, opozarjamo sami.

Marko Vavpotič/M24
Lastništvo zemljišča lahko odgovornim tudi zveže roke.

Če torej lahko razumemo odgovore odgovornih, potem naj bi bila policija in mestno redarstvo pooblaščena za izvajanje reda pri pakiranju, kako se to izvaja v praksi, pa verjetno vidijo številni obiskovalci trgovin in trgovskih središč vsak dan.

Na leto tako ljubljansko mestno redarstvo izreče okoli 40 tisoč ukrepov v povprečju na področju mirujočega prometa. Približno 35 odstotkov vseh kršitev zaznajo na prehodih za pešce, na pločnikih in območjih za pešce. Lani so zaradi mirujočega prometa v Ljubljani izdali 879 plačilnih nalogov, kar je daleč najmanj v zadnjih petih letih. So pa zato naročili celo 4582 odvozov s »pajkom«, kar je v letnem povprečju zadnjih nekaj let, če odštejemo koronske »anomalije«.

občina
Nepravilno parkiranje kar na prehodu za pešče.

Družbena omrežja imajo svojo moč

Vsaj tako govorijo družbena omrežja, kjer je kar nekaj strani, ki se posvečajo le napačnim ali arogantnim načinom parkiranja. »Parkirati na mestu za invalide ni le prekršek, je izzivanje usode, kot bi voznik ali voznica želela, da se pridruži tistim, ki nimajo toliko sreče v življenju s svojim zdravjem. Dodajmo k temu vse, ki parkirajo čez dve parkirni mesti in podobno, ter se vprašajmo, kakšno sporočilo s tem dajemo drugim, kako smo začeli živeti drug mimo drugega in kako nam je vseeno za sobivanje,« je eden od komentarjev. Zato ne preseneča, da obstajajo tudi posnetki, ko ljudje vzamejo reči v svoje roke.