Francozi v ta segment, ki so ga prvenstveno zasedli Nemci, prihajajo zelo pozno. Renault rafale je novi paradni konj znamke z novim oblikovnim jezikom.
Ime Rafale je novo pri avtomobilu, ne pa tudi letalu Caudron C.460 iz tridesetih let prejšnjega stoletja, ki ga je poganjal Renaultov 6-valjnik. Letalo je doseglo kar nekaj odmevnih znamk in hitrost 400 km/h. Seveda to ne pomeni, da bo rafale imel šestvaljnik, pravzaprav je tu le polovica – hišni 1,2-litrski trivaljnik s hibridnim pogonom E-tech z 200 konjiči, kot ga imata tudi austral in espace. Seveda pa je poslanstvo tega modela usmerjeno v bolj športno doživljanje vožnje, zato je Renault dodal tudi štirikolesno gnano različico 4x4 300 z dodatnim elektromotorjem na zadnji osi.
Avto si deli platformo CMF-CD z australom in espaceom in ima tudi enako medosno razdaljo, 2,74 metra. Spada v D-segment, v dolžino meri 4,71 metra, širok je 1,86 in visok 1,61 metra, torej je za odtenek krajši in nižji od espacea. Najmanjša teža je 1653 kilogramov. Če iščemo neposredno konkurenco, jo bomo težko našli, saj v D-segmentu ljudskih kupejev praktično ni, audi Q5 sportback, BMW X4 in mercedes GLC coupe pa so v premium dvorani slavnih, medtem ko Renault z rafalom nima takih ambicij.
Rafale je prevzel celoten dizajn z lanskega koncepta Scenic Vision, medtem ko so austral, espace in prenovljeni clio vzeli le določene dele. Z veliko masko in globokimi pokončnimi LED-elementi v odbijaču rahlo spominja na Peugeotov aktualni dizajn, maska pa je sestavljena iz drobnih Renaultovih diamantov. Rafale bo imel tudi dve povsem novi barvi – biserno belo in alpine modro.
Tudi zadek prinaša precejšen odmik od tega, kar smo pri Renaultu videvali v zadnjih letih. Zadnje, ostro zašiljene luči so popolnoma zatemnjene. Pod poševnim zadnjim steklom je vseeno veliko prostora, 530 litrov prtljažnika, če smo natančni, več kot pri australu. Za ambientalno počutje v notranjosti skrbi 1,47 metra dolga steklena streha, s pritiskom na gumb pa se steklo zatemni delno ali v celoti.
Tudi rafale ima na voljo štirikolesni volan 4Control, ki omogoča boljšo okretnost in stabilnost. Osnovni pogon je, kot rečeno, E-tech 200 s 147 kW (200 KM), sestavljen iz trivaljnika s 96 KW (130 KM) in dveh elektromotorjev. Glavni elektromotor ima 50 kilovatov, tu pa je še pomožni, pravzaprav dodatna funkcija zaganjalnika z močjo 25 kW, ki skrbi za zagon in pretikanje menjalnika. Baterija, ki je na voljo za električni način vožnje, ima kapaciteto 2 kWh.
Samodejni menjalnik z več načini delovanja je dirkaškega porekla iz F1. Ima dve prestavni razmerji za glavni elektromotor ter štiri prestavna razmerja za motor z notranjim zgorevanjem. Možnih je 15 kombinacij (so)delovanja bencinskega motorja in obeh elektromotorjev.
Rafale bo pozneje dobil še močnejšo različico z močjo 224 kW (300 KM) in večjo baterijo v funkciji priključnega hibrida.
Voznikovo okolje je preneseno od australa in espacea, z velikim pokončnim zaslonom infotainmenta ter najnovejšo in drugače oblečeno različico operacijskega sistema, Renault pa je za rafale namenil nove materiale in barve. Digitalni merilniki za volanom imajo 12,3-palčno diagonalo in ločljivost 1920 x 720, osrednji zaslon infotainmenta pa 1250 x 1562 pik na 12-palčni diagonali.
Rafale bo prihajal iz iste tovarne kot austral in espace, iz Palencie v Španiji. Cena za zdaj ni znana, bo pa E-tech 200 na trgu prihodnjo pomlad.