Nagrado združenja evropskih avtomobilskih dobaviteljev za prebojno inovacijo v kategoriji zelenih tehnologij dosegli po principu odprtih inovacij znotraj razvojnega centra Sieva, s sodelovanjem s številnimi podjetjih iz slovenskega avtomobilskega grozda ter številnimi laboratoriji, inštituti, univerzami doma in po svetu. Hidriino rešitev so že dan po četrtkovi podelitvi nagrad predstavili Evropski komisiji, v prihodnjih mesecih pa jo bodo intenzivno predstavljali avtomobilski industriji po vsem svetu. To za Hidrio prinaša priložnosti za sklepanje novih pogodb. Hidria je sicer že lani za obdobje 2017-2021 sklenila za 110 milijonov evrov pogodb za dobavo te rešitve z več avtomobilskimi proizvajalci.
Proizvodnja sistema in prodaja bo stekla v letu 2018, zanj bo Hidria na lokaciji v Tolminu postavila popolnoma avtomatizirano proizvodnjo. Patentno zaščitena rešitev bo prispevala k zniževanju škodljivih emisij in k trajnostni mobilnosti, med drugim pa tudi k nižji porabi goriva in bolj stabilnemu delovanju motorja.
Zniževanje dušikovih oksidov
Njena.si
Inina zgodba: to je recept za njeno popolno preobrazbo
Hidria je sicer 110-milijonski posel z avtomobilskimi proizvajalci sklenila že pred izbruhom afere Volkswagen, ki pa je lahko za idrijsko družbo tudi priložnost. Hidriina rešitev namreč prispeva k optimiranem izgorevanju in zniževanju dušikovih oksidov, prav ti pa so pri Volkswagnu bistveno presegli meje.
V Hidrii se zavedajo, da bo v prihodnjih desetih letih prevladovala tehnologija hidridizacije, torej skupnega nastopa elektro motorja, ki ga dodajajo visoko učinkovitemu motorju z notranjim izgorevanjem, po letu 2025 pa je pričakovati celo prevlado električnih vozil.
Po aferi z emisijami je sicer prišlo do viharja na trgu, zato zdaj tečejo pogovori o emisijskih standardih po letu 2022, ki se bodo verjetno zaostrili. Avtomobilski proizvajalci si zato take rešitve želijo.
V osnovi za osebna vozila
Hidriina rešitev je sicer v osnovi namenjena za osebna vozila; Hidria je v pogovorih tudi s proizvajalci motorjev za tovorna vozila, razvojni projekti še tečejo tudi s proizvajalci ladijskih dizelskih motorjev, velik potencial pa v družbi vidijo v uporabi te rešitve na bencinskih motorjih.
V Hidrii se zavedajo, da bo v prihodnjih desetih letih prevladovala tehnologija hidridizacije, torej skupnega nastopa elektro motorja, ki ga dodajajo visoko učinkovitemu motorju z notranjim izgorevanjem, po letu 2025 pa je pričakovati celo prevlado električnih vozil. Hidria zato dela na dveh frontah, tako na čim večji učinkovitosti dizelskih tehnologij kot na razvoju elektro motorjev.