Slovenija

Slovenska svečka kmalu v vsakem tretjem dizelskem motorju

J.P./STA
21. 3. 2016, 19.34
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Hidria z nagrajenim sistemom hladnega zagona dizelskega motorja s senzorjem tlaka utrjuje svoj položaj kot vodilnega dobavitelja svetovni avtomobilski industriji na segmentu dizelskih motorjev.

STA
Hidriina rešitev prispeva k optimiranem izgorevanju in zniževanju dušikovih oksidov.

STA

STA

Nagrado združenja evropskih avtomobilskih dobaviteljev za prebojno inovacijo v kategoriji zelenih tehnologij dosegli po principu odprtih inovacij znotraj razvojnega centra Sieva, s sodelovanjem s številnimi podjetjih iz slovenskega avtomobilskega grozda ter številnimi laboratoriji, inštituti, univerzami doma in po svetu. Hidriino rešitev so že dan po četrtkovi podelitvi nagrad predstavili Evropski komisiji, v prihodnjih mesecih pa jo bodo intenzivno predstavljali avtomobilski industriji po vsem svetu. To za Hidrio prinaša priložnosti za sklepanje novih pogodb. Hidria je sicer že lani za obdobje 2017-2021 sklenila za 110 milijonov evrov pogodb za dobavo te rešitve z več avtomobilskimi proizvajalci.

Proizvodnja sistema in prodaja bo stekla v letu 2018, zanj bo Hidria na lokaciji v Tolminu postavila popolnoma avtomatizirano proizvodnjo. Patentno zaščitena rešitev bo prispevala k zniževanju škodljivih emisij in k trajnostni mobilnosti, med drugim pa tudi k nižji porabi goriva in bolj stabilnemu delovanju motorja.

Zniževanje dušikovih oksidov

Rotarijska ura na Ajdovščini praznuje 20. obletnico. Foto Rotary klub Ljubljana

Njena.si

Mestni utrip že 20. leto spremlja ikonična Rotarijska ura na križišču Ajdovščina

Hidria je sicer 110-milijonski posel z avtomobilskimi proizvajalci sklenila že pred izbruhom afere Volkswagen, ki pa je lahko za idrijsko družbo tudi priložnost. Hidriina rešitev namreč prispeva k optimiranem izgorevanju in zniževanju dušikovih oksidov, prav ti pa so pri Volkswagnu bistveno presegli meje.

V Hidrii se zavedajo, da bo v prihodnjih desetih letih prevladovala tehnologija hidridizacije, torej skupnega nastopa elektro motorja, ki ga dodajajo visoko učinkovitemu motorju z notranjim izgorevanjem, po letu 2025 pa je pričakovati celo prevlado električnih vozil. 

Po aferi z emisijami je sicer prišlo do viharja na trgu, zato zdaj tečejo pogovori o emisijskih standardih po letu 2022, ki se bodo verjetno zaostrili. Avtomobilski proizvajalci si zato take rešitve želijo.

V osnovi za osebna vozila

Hidriina rešitev je sicer v osnovi namenjena za osebna vozila; Hidria je v pogovorih tudi s proizvajalci motorjev za tovorna vozila, razvojni projekti še tečejo tudi s proizvajalci ladijskih dizelskih motorjev, velik potencial pa v družbi vidijo v uporabi te rešitve na bencinskih motorjih.

V Hidrii se zavedajo, da bo v prihodnjih desetih letih prevladovala tehnologija hidridizacije, torej skupnega nastopa elektro motorja, ki ga dodajajo visoko učinkovitemu motorju z notranjim izgorevanjem, po letu 2025 pa je pričakovati celo prevlado električnih vozil. Hidria zato dela na dveh frontah, tako na čim večji učinkovitosti dizelskih tehnologij kot na razvoju elektro motorjev.