Slovenija

Šele na začetku poti

G.T.
28. 8. 2015, 20.05
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Lokalne skupnosti, ki bi prispevale sorazmeren delež glede na število prebivalcev in ustvarjenih nočitev, pričakujejo tudi zanimanje turističnih ponudnikov.

Arhiv Svet24

Župani 16 turistično najbolj obiskanih občin v severovzhodnem delu Slovenije so pred dnevi storili prvi korak na poti ustanavljanja »rizičnega« sklada, s katerim bi lahko zagotovili preživetje aktualne letalske povezave Maribora z Londonom in drugih novih rednih povezav.

ANALIZA PREBIVALSTVA

Prvi možje lokalnih skupnosti pričakujejo, da bodo zanimanje za vlaganje pokazali predvsem turistični ponudniki. Mariborski župan Andrej Fištravec pravi, da so pripravili analizo prebivalstva in turističnih zmogljivosti v tem delu države, s čimer so lahko pripravili predlog porazdelitve višine prispevkov občin. Prek lokalnih skupnosti želijo zbrati skoraj 600.000 evrov (mariborska občina bi prispevala 100.000 evrov, občine, kot so Moravci, Rogaška Slatina, Podčetrtek, Laško in Ptuj, pa med 20.000 in 25.000 evri). Preostale občine bi prispevale sorazmeren delež glede na število prebivalcev in ustvarjenih nočitev.

ZDRUŽITEV Z GOSPODARSTVOM IN DRŽAVO

Kot je povedal ptujski župan Miran Senčar, bodo pobude podprli, a morajo k sodelovanju pridobiti tudi gospodarstvo in državo, zato bodo pismo o nameri podprli z odložnim pogojem. »Načelni dogovor koalicije o podpori skladu že imamo. Strinjajo se tudi s predlagano višino plačila, a šele v naslednjem letu pri sprejemanju novega proračuna,« je pojasnil Senčar. Peter Misija, župan Podčetrtka in predsednik Turistične zveze Slovenije, je poudaril, da bi najprej morali združiti turistično gospodarstvo v regiji. Kot eden večjih ponudnikov turističnih zmogljivosti so za sodelovanje zainteresirani tudi v njihovi občini, ki bi sicer kljub svoji majhnosti morala v sklad prispevati enega večjih deležev.

ISKANJE PREVOZNIKOV

Po sestanku je bil optimističen Jože Stegne, prvi mož Delavske hranilnice kot lastnik Aerodroma Maribor. »Adria se nima kaj odločati. Vozila bo toliko časa, dokler bo imela nekoga, ki bo pokrival izpad njenih prihodkov zaradi morebitne nerentabilnosti prevozov. Ta trenutek to pokriva Aerodrom Maribor in mislim, da bo uveljavitev dogovora stekla kmalu in ne bo treba čakati do naslednjega proračunskega obdobja,« je dejal Stegne in dodal, da hkrati intenzivno iščejo tudi konkurenčne prevoznike.

PODPRLI RAZVOJ LETALIŠČA

Udeležencem sestanka so predstavili tudi aktivnosti občinske turistične agencije Martura, ki se ukvarja predvsem s privabljanjem tujih turistov v mesto in regijo, saj morebitne vlagatelje v sklad zanima predvsem ta del poletov na mariborsko letališče. Bojan Babič, direktor mariborske mestne uprave, je po koncu sestanka dejal, da so župani na sicer za javnost zaprtem sestanku podprli razvoj letališča, a da bo potrebnih še veliko pogovorov, predvsem pa morajo zdaj animirati turistično gospodarstvo. »Največ pomislekov je glede tega, da se morda trenutno premalo vlaga v promocijo destinacije, saj do zdaj nismo bili povezani. Zavedati pa se moramo, da brez nekega vložka ni iztržka,« je pojasnil Babič in napovedal pripravo pisma o nameri, ki naj bi ga podpisali čim prej.