Nekateri so nad prizadevanji posameznikov ogorčeni, drugi pa jih podpirajo, saj bi radi, da bi bile ulice mesta namenjene zgolj pešcem. »Delamo v samem centru in vemo, kakšna težava je to. Vsak dan smo v nevarnosti. Zahtevamo popolno prepoved prometa po mestnih ulicah Kopra. Začeli smo s prvim korakom na spletu in opažamo, da smo vidni,« za Svet24 pove anonimni ustanovitelj.
ŠTEVILNE NESREČE
Dovolj imajo skrbi, kdaj se bo zgodila nova nesreča, in radi bi končno preprečili neprimerno vožnjo motoristov. Njihov strah je upravičen, saj se je na teh ulicah zgodilo že več prometnih nesreč: »Pred leti smrtna žrtev na pločniku nasproti tržnice, dogodek, ko so policisti z motorjem lovili motorista v prekršku in je slednji padel po tleh pri paninoteki, ter vsem znani primer skoraj povoženega otroka pri čevljarju Tash ... S svojo vožnjo vsak dan povzročajo hrup in nevarnost.«
ŽELIJO SI SPREMEMBE ZAKONA
Pričakovano so se s predlogom ukinitve motornega prometa v mestu obrnili tudi na občino: »Odgovor je, da žal ne morejo ničesar storiti na občinski ravni. Za svojo varnost moramo poskrbeti v parlamentu, s spremembo zakona, na tak način bomo odpravili motorje iz mesta.« Ustanovitelj poudari, da je že zdaj veliko možnosti, da se motorji puščajo na parkirišču, tam, kjer tega ni, pa bi lahko nekaj prostorov za avtomobile preuredili v parkirišča za motorje. »Kar se tiče spremembe zakona, smo že sprožili debato s politično stranko, ki ima posluh za vseslovensko težavo,« zaključi sogovornik.
ZA NADZOR IN VARNOST SKRBIJO REDARJI
Na občini nam povedo, da jim ni jasno, kako bi lahko mestno jedro zaprli za motorje, in poudarjajo, da na veliko ulicah in trgih že zdaj velja prepoved vožnje z motorjem. Za nadzor prometa v naseljih skrbijo redarji, in kot pojasnjujejo na Mestni občini Koper, se velikokrat srečujejo tudi s kršitelji, ki upravljajo motorna vozila: »Treba je ločiti motorno kolo od mopeda in poseben razred, ki mu pravimo kolesa s pomožnim motorjem. Občinsko redarstvo veliko pozornosti usmeri predvsem v nadzor površin, ki so namenjene izključno pešcem in kjer tovrstna motorna ter druga kolesa ne smejo voziti in pri tem ovirati varnosti najšibkejših v prometu, to pa so invalidi, otroci in pešci.«
POBUDO BODO NA OBČINI PROUČILI
Glede pobude pravijo, da jo je treba dobro proučiti, in če bi dejansko uvedli prepoved, bi bila smiselna le na nekaterih ulicah in trgih, na katerih tovrstna motorna vozila predstavljajo veliko težavo in so moteča za okolico. Vožnjo nekaterih motoristov zaradi običajnih opravil v mestu razumejo in dodajajo: »Zavedati se je treba, da veliko učencev in dijakov, ki obiskujejo šole, uporablja taka motorna vozila, zaradi lažje in hitrejše dostopnosti ter samega parkiranja. Prav tako nemalo občanov starega mestnega jedra uporablja mopede in kolesa s pomožnim motorjem za vsakodnevna opravila – obisk trgovine, pošte, banke.« Sicer pa že trenutna zakonodaja določa, da lahko zapeljejo na območja umirjenega prometa, le da imajo pešci pred drugimi udeleženci cestnega prometa prednost. »Nedvomno bomo pobudo, če jo bomo prejeli, proučili,« zaključujejo.