Slovenija

Našemu sončku se je zgodila krivica

Žiga Kariž
1. 7. 2015, 12.14
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Nagradne igre, ki potekajo prek družbenih omrežij, kjer se zmagovalce odloča z všečki, so priljubljeno oglaševalsko orodje. A marsikateri organizator se mora na koncu soočiti z jeznimi udeleženci, ki se iz oboževalcev čez noč spremenijo v največje sovražnike. Na to kaže tudi primer naše bralke.

Arhiv Svet24
Odprta vprašanja: Kljub temu da je več pravnikov potrdilo, da je nagradna igra potekala v skladu s pravili, pa nekaj vprašanj ostaja odprtih: Zakaj je bilo slovenskim državljanom onemogočeno glasovanje iz tujine? Ali so tisti, ko si zgolj glasovali, vedeli, da njihovi glasovi ne odločajo o zmagovalcu? Ali se udeleženci zavedajo vseh pravic, tudi materialnih, ki se jim odpovedujejo, samo da bi njihov otrok dobil možnost postati javno prepoznaven?

Na nas se je obrnila razočarana bralka, ki je sodelovala v nagradni igri, ki jo je prek omrežja Facebook organiziralo eno najbolj znanih podjetij za prodajo otroške hrane. Z besedami Želiš, da tvoj malček postane obrazek na naslovnici revije Mama? je podjetje k sodelovanju privabilo več kot 700 družin, ki so prek njihove aplikacije na facebook naložile fotografije svojih malčkov, da bi jih najširša javnost všečkala oziroma zanje glasovala. Tistim z največ všečki se je obetala uvrstitev v finale in možnost, da dobijo lepe nagrade, kot so paket otroške hrane organizatorja nagradne igre, profesionalno fotografiranje in za zmagovalca objava profesionalne fotografije na naslovnici revije Mama.

Naša bralka razlog za sodelovanje opiše takole: »Kot vsaka mamica sem tudi jaz zagrabila priložnost, saj si vsaka mamica želi, da bi bil njen malček izpostavljen v javnosti oz. na naslovnici revije ali kje drugje. In zadala sem si cilj, da bi nam to uspelo. Ves trud in čas sem vložila v glasovanje. Vsem prijateljem, znancem, sorodnikom sem pošiljala 'link', kjer se je glasovalo za našega sončka,« svoje aktivnosti opiše naša bralka, ki je uspelo za fotografijo svojega malčka zbrati več kot tisoč všečkov in mu tako zagotoviti vstop v finale.

V slednje so se uvrstili: Lea, Lion Denis, Inaya, Nace, Brina, Žan, Jon, Neja, Lan in Sara. Odšli so na profesionalno fotografiranje, kjer so spoznali tudi predstavnico podjetja, ki je nagradno igro organiziralo. Prejeli so simbolične nagrade, kot nam je zaupala predstavnica podjetja Atlantic grupa, pa je vsem udeležencem tudi dodatno razložila, kako bosta potekala drugi in tretji krog tekmovanja. Po ponovnem glasovanju se je v super finale uvrstilo šest otrok z največ všečki in izmed njih je žirija izbrala zmagovalca oziroma zmagovalko. Kljub temu da naj bi se na snemanju s pravili vsi strinjali, pa je bilo na koncu veliko hude krvi.

Arhiv Svet24

Organizator je namreč med glasovanjem večkrat popravil število prejetih všečkov, saj so nekateri glasovali v nasprotju s pravili, ki so določala, da lahko glasujejo le državljani Slovenije in da lahko vsak posameznik glasuje samo enkrat na dan, z istega IP-naslova pa lahko pridejo le trije glasovi dnevno.

Tako je organizator že med tekmovanjem pobrisal več sto glasov, glasov iz tujine pa niti ni bilo mogoče oddati. To je mamice nekaterih otrok, med drugim tudi našo bralko, hudo zmotilo: »Mnogi Slovenci delajo v tujini. Zakaj oni ne bi smeli glasovati?« se je spraševala. Veliko število glasov je bilo pobrisanih tudi zaradi tega, ker so organizatorji odkrili, da so si »navijači« posameznih otrok ustvarjali lažne profile, da bi lahko večkrat glasovali.

Kljub izbrisanim glasovom je otroku z največ glasovi uspelo zbrati krepko čez 2000 glasov. A na koncu tudi to ni bilo dovolj. Na naslovnici revije bo deklica, ki je zbrala več sto glasov manj, a jo je, kot je bilo zapisano v pravilih, izbrala komisija. To je starše, ki so vložili ves svoj čas in energijo v zbiranje glasov, pošteno ujezilo. »Nikoli več vas ne lajkam niti kupim vaše izdelke!!! Katastrofa ste in zelo nepošteni. Naša deklica bi lahko vsaj drugo mesto dobila, vsaj zaradi glasov za katere smo se trudili,« je v komentarje pod rezultate nagradne igre zapisala ena izmed glasovalk.

Organizatorji imajo o poštenju seveda drugačno mnenje: »Pravila so bila znana od začetka in smo se jih dosledno držali. Ves čas nagradne igre pa so kljub našim pozivom h korektnemu glasovanju nekateri pridno goljufali. Glavno nagrado smo podelili otroku, ki po mnenju strokovne komisije najbolj ustreza našemu podjetju.«