V Mercatorju so zapisali le, da verjamejo, da lahko s ciljem maksimiziranja vrednosti Intersport gradi svojo prihodnost v regiji v okviru Skupine Mercator. "Intersport je najmočnejša blagovna znamka na področju trgovine s športno opremo v tem prostoru, njegovo poslovanje je dobro in se iz leta v leto izboljšuje, kljub krizi, ki se odraža na področju potrošnje v regiji," so dodali.
Kot so v družbi spomnili ob objavi sklepov skupščine, je leto 2014 za Mercator minilo v znamenju finančne in lastniške stabilizacije. Skupina Mercator je nadaljevala z zastavljenim načrtom poslovnega prestrukturiranja in racionalizacije stroškov poslovanja. Ob Agrokorjevem prevzemu je zaključila tudi proces prestrukturiranja finančnih obveznosti ter s tem dosegla finančno stabilizacijo. Družba je po združitvi trgovskih dejavnosti Agrokorja in Mercatorja optimizirala svoje poslovanje na tujih trgih ter se osredotočila na trge Slovenije, Srbije in Črne gore, na katerih je Mercator vodilni trgovec.
Skupina Mercator je lani ustvarila 2,65 milijarde evrov prihodkov iz prodaje, kar je 4,1 odstotka manj kot leta 2013, poslovno leto pa je zaključila s čisto izgubo v višini 44,5 milijona evrov, potem ko je bila leto prej pri 16,9 milijona evrih. Skupina je ustvarila tudi nižji dobiček iz poslovanja in nižji dobiček pred obrestmi, davki, depreciacijo in amortizacijo (EBITDA).
Nižji dobiček iz poslovanja ter višjo čisto izgubo v lanskem letu so v družbi pripisali predvsem enkratnim dogodkom, povezanim s prevzemom in procesom finančnega reprograma, med katere sodijo oslabitve nepremičnin in opreme, oslabitve neopredmetenih sredstev ter ostali nenačrtovani stroški, povezani z integracijskimi dejavnostmi s skupino Agrokor in zamikom zaključka procesa finančnega prestrukturiranja.
Nižji prihodki od prodaje pa so po navedbah trgovca posledica zapiranja neučinkovitih prodajnih enot, zmanjševanja prodajnih površin, spremenjenih nakupnih navad potrošnikov ter prenosa poslovanja maloprodajnih enot na Hrvaškem in v BiH na Konzum v okviru integracijskega procesa skupin Agrokor in Mercator v lanskem septembru.
V Mercatorju zagotavljajo, da so kljub visoko konkurenčnemu okolju in zahtevnim procesom, ki so lani potekali v skupini, uspešno ohranjali stabilno tržno pozicijo in redno poslovanje. Poslovanje trgovinske dejavnosti skupine Mercator se je v drugem polletju lani tako postopoma izboljševalo in trend se nadaljuje tudi letos, saj je skupina v prvih treh mesecih prvič po letih negativnega poslovanja četrtletje končala z dobičkom, ki je dosegel 4,1 milijona evrov. Rahlo so narasli tudi prihodki.
V Mercatorju so se v okviru prestrukturiranja lotili tudi prodaje premoženja, ki ni ključno za osnovno dejavnost. Z metliškim Don Donom je aprila podpisal kupoprodajno pogodbo za Pekarno Grosuplje, posel pa bo zaključen po pridobitvi soglasja Agencije za varstvo konkurence.
Manj uspešni so za zdaj v Mercatorju pri poskusu prodaje hčerinske družbe Intersport, ki v regiji upravlja z verigo športnih trgovin. Kot je ta teden pisal časnik Dnevnik, so se v ožjem izboru za nakup Intersporta znašli angleški Sports Direct, nemška izpostava Intersporta s sedežem v Švici in srbski Triple Jump. Mercator naj bi za Intersport po pisanju Dnevnika skušal iztržiti 50 milijonov evrov, največ pa naj bi ponudil Sports Direct, in sicer 45 milijonov evrov.