Mariborski proizvajalec avtobusov TAM Durabus, ki je s pomočjo kitajskega kapitala nastal na pogorišču nekdanje Tovarne vozil Maribor, tudi potem ko je vlada decembra le sprejela sklep o dodelitvi dveh milijonov evrov finančne spodbude, še ni dočakal denarja.
»Pojasnilo vlade naj bi bilo povsem v nasprotju z vsebino decembrskega sklepa.« Podjetje Durabus
Čeprav ob preteklih obiskih premierjev in ministrov prejšnje ter aktualne vlade takih pogojev menda ni bilo, ti pa so obljubljali celo milijon in pol evrov višjo spodbudo za neposredno tujo investicijo, zdaj na ministrstvu pojasnjujejo, da bo podjetje denar prejelo, ko bo z računi in potrdili o plačilu računov izkazalo ustrezne upravičene stroške. Avansna dodelitev sredstev namreč v primeru tega projekta ni predvidena. V mariborskem podjetju so nad pojasnilom, da pred izplačilom spodbude zahtevajo dokazila o izvedeni investiciji v razvoj električnih avtobusov, presenečeni, saj naj bi bilo povsem v nasprotju z vsebino decembrskega sklepa vlade. Takšno spremembo sklepa vlade so predlagali na gospodarskem ministrstvu, a se sami z njo niso strinjali. Celo nasprotno, prvi del denarja so pričakovali že v začetku letošnjega leta. »Vladni sklep o dodelitvi spodbude podjetju je bil ne nazadnje sprejet v širšem kontekstu pogovorov med predstavniki slovenske in kitajske vlade ob lanskem obisku gospodarske delegacije in podpredsednika kitajske vlade Yang Wanga v Sloveniji,« pravijo v podjetju, ki je v pričakovanju skorajšnjega izplačila subvencije uredilo vse potrebno za predložitev zahtevane triletne bančne garancije.
Prvi del denarja so pričakovali že v začetku leta.
Zato pričakujejo, da bosta vlada in pristojni znotraj ministrstva v najkrajšem času uspela uresničiti obljube ter zaveze do podjetja in njihovih lastnikov. Na gospodarskem ministrstvu pa odgovarjajo, da je bila državnih spodbud do zdaj deležna le peščica od vseh tujih vlagateljev v Sloveniji.