Letalo je padalo osem minut, o vzrokih nesreče pa zaenkrat ni znanega še nič. Eno črno skrinjico so že našli.
Po dosedanjih podatkih je letalo, ki je letelo iz Barcelone v Düsseldorf, ob 10.45 doseglo svojo običajno višino letenja, ki pa jo je po minuti spet zapustilo. Nato je začelo padati, kar je trajalo osem minut. Stik z letalom so francoski kontrolorji izgubili ob 10.53 na višini približno 1800 metrov nadmorske višine.
Katastrofa se je zgodilo na goratem območju s strmimi pobočji, ki ni dosegljivo z avtomobili in dosega višino do 2000 metrov nadmorske višine. Razbitine letala ležijo na površini več kvadratnih kilometrov.
Prvi posnetki z območja prikazujejo dele trupa letala z dobro vidnimi okenci. Spet drugi deli so povsem majhni in puščajo vtis, da se je letalo razletelo na drobne koščke ob trčenju v skale.
Predstavniki letalske družbe Germanwings so popoldne stopili pred novinarje in pojasnili, da je bilo na letalu po prvih podatkih 67 nemških državljanov in med drugim tudi dva dojenčka. Narodnosti ostalih niso razkrili, so pa španske oblasti že pred tem sporočile, da naj bi bilo na krovu letala 45 španskih državljanov. Med mrtvimi naj bi bili tudi Turki in najmanj en Belgijec. O morebitnim slovenskih potnikih ni podatkov.
Med potniki je bila tudi skupina 16 nemških šolarjev z dvema učiteljicama iz šole v mestu Haltern v zvezni deželi Severno Porenje-Vestfalija. Približno 15 let stari šolarji so bili v Španiji na enotedenski izmenjavi. Šolo, s katere so prihajali, so sredi dneva zaprli, v njej pa postavili krizni štab. Učenci pred poslopje polagajo rože.
Tako nemška kanclerka Angela Dorothea Merkel kot predsednik Joachim Gauck sta izrazila pretresenost ob nesreči, kanclerka je odpovedala vse svoje današnje obveznosti, Gauck pa je prekinil obisk v Južni Ameriki. Pretresen je tudi španski premier Mariano Rajoy. Oba z Merklovo bosta v sredo obiskala prizorišče nesreče, kjer naj bi se srečala s francoskim predsednikom Francoisom Hollandom.
O vzrokih nesreče ni znanega še nič. "V tem trenutku ni mogoče izključiti nobene možnosti," je dejal francoski premier Manuel Valls. Preiskavo dogodka so prevzeli preiskovalci francoske agencija za preiskave letalskih nesreč (BEA). Prav njim bodo tudi izročili prvo od črnih skrinjic, ki so jo že našli na prizorišču nesreče, je potrdil francoski notranji minister Bernard Cazeneuve.
Francoske oblasti naj bi v najkrajšem možnem času sprožile operacijo iskanja trupel, ki pa bi bila glede na težavnost dostopa do območja dolgotrajna.
Glavni pilot je imel najmanj deset let izkušenj in za sabo že najmanj 6000 ur letenja. Letalo je bilo poleti leta 2013 deležno temeljitega pregleda. Predstavniki družbe so tudi zatrdili, da je bilo letalo opremljeno z najsodobnejšo računalniško tehnologijo.
Zaenkrat vlada zmeda glede tega, ali je letalo poslalo klic v sili. Tuji mediji so sprva poročali, da ga je letalo poslalo ob 10.47, a so na francoski direkciji za civilno letalstvo kasneje povedali, da ga letalo ni poslalo, temveč se je kontrola zračnega prometa odločila razglasiti, da je letalo v težavah, potem ko je izgubila stik z njim.
Družba Germanwings je že sporočila, da do danes v tovrstni nesreči ni bilo udeleženo še nobeno njeno letalo. Gre tudi sicer za prvo letalsko nesrečo kakega evropskega nizkocenovnega letalskega prevoznika.
Germanwings je sicer Lufthansina hčerinska družba in je v njeni stoodstotni lasti. Ustanovljena je bila leta 2002, od leta 2013 pa je cenovno ugoden prevoznik od matičnega koncerna postopoma prevzel manj pomembne povezave z večine nemških letališč po vsej Evropi. Edina izjema so ostali leti s ključnih Lufthansinih vozlišč - letališč v Frankfurtu in Münchnu.
Gre za najhujšo letalsko nesrečo na območju Francije od leta 2000, ko je v strmoglavljenju letala concorde družbe Air France umrlo 113 ljudi.
Najhujša letalska nesreča v Franciji se je zgodila 1. decembra 1981, ko je v korziško goro San Pietro treščilo letalo slovenskega prevoznika Inex-Adria YU-ANA.
Umrlo je vseh 180 ljudi na krovu. To je bila najhujša letalska nesreča tudi v slovenski zgodovini. To je bil zadnji Anin let...