
Pravice in obveznosti agencij ter potnikov

##IMAGE-3373379##
Vse tiste, ki boste dopustniške dni preživeli preko turističnega aranžmaja ene izmed turističnih agencij, na Zvezi potrošnikov Slovenije opozarjajo, da preverite, na kaj je potrebno paziti, ko sklepate pogodbo s turistično agencijo, kakšne so vaše pravice in kako ravnati, če gre kaj narobe.
Agencija vam mora izročiti splošne pogoje potovanja oziroma vam omogočiti lahek dostop do njih. V njih so podrobneje urejene pravice in obveznosti turistične agencije in njenih potnikov, zato jih le skrbno preberite (roki za plačilo, možnosti odstopa od pogodbe, način reklamacije storitev itd.).
Če je do odhoda manj kot 20 dni, agencija v nobenem primeru ne sme povišati cene. Če pa je do odhoda ostalo več kot 20 dni, se lahko cena poviša le, če so se spremenile tarife prevoznikov ali menjalni tečaj valute, te spremembe pa so vplivale na ceno potovanja. Možnost zvišanja cene potovanja mora biti predvidena že v potrdilu o potovanju. Če se cena upravičeno zviša za več kot deset odstotkov, lahko odstopite od pogodbe, agencija vam mora vrniti vsa prejeta plačila.
Sprememba programa ali namestitve
Agencija po sklenitvi pogodbe ne sme spremeniti programa potovanja. Zakon izjemoma dovoljuje spremembo zaradi izrednih okoliščin (t. i. višja sila), na katere agencija ni mogla vplivati, se jim izogniti, ali jih preprečiti. Vsi stroški spremembe programa, ki ga je povzročila višja sila, bremenijo turistično agencijo. Če ima agencija zato manjše stroške (npr. nekaterih storitev ni mogla opraviti), mora ustrezno znižati ceno aranžmaja, potnikom pa vrniti razliko.
Če turistična agencija spremeni program brez utemeljenega razloga, imate pravico odstopiti od potovanja in zahtevati vrnitev plačila. Če se program bistveno spremeni, lahko od pogodbe odstopite tudi med njegovim izvajanjem, dolžni ste plačati le stroške že opravljenih storitev.
Ko gre kaj narobe
Če gre karkoli narobe, vam na Zvezi potrošnikov Slovenije svetujejo, da to čim prej sporočite predstavniku agencije že na kraju samem. Če tega ne boste storili, zaradi te pomanjkljivosti po vrnitvi domov ne boste mogli vložiti pisne pritožbe. Opozorilo o napakah naj bo v pisni obliki, dokazilo o tem pa shranite. Nekatere agencije v splošnih pogojih zahtevajo, da mora biti izpolnjen reklamacijski zapisnik, ki ga morate podpisati vi ter predstavnik agencije ali hotelirja. Agencija vam mora že pred začetkom potovanja posredovati tudi kontakt lokalnega predstavnika turistične agencije, kamor lahko naslovite reklamacijo. Če lokalnega predstavnika ni, pa morate dobiti vsaj telefonsko številko, na katero lahko pokličete agencijo.
Če pomanjkljivosti niso bile odpravljene že na kraju samem, lahko po končanem potovanju zaradi nepopolno ali nekakovostno opravljenih storitev zahtevate sorazmerno znižanje cene. Agenciji se morate pritožiti pisno v dveh mesecih po končanem potovanju, pritožbo pa je treba čim bolj utemeljiti. Priporočljivo je, da že med potovanjem pridobite čim več dokazil o pomanjkljivostih (npr. fotografije napak v hotelski sobi, videoposnetki…), še svetujejo na ZPS.
Koristno pa je vedeti tudi, kdaj in kako lahko odpoveste potovanje, ter kako ukrepati, ko potovanje odpove agencija…Pravice in obveznosti oz. dolžnosti v primeru nakupa izbranega turističnega aranžmaja so predstavljene na spletni strani zveze.
Trenutno
8 °C
Deževno
nedelja, 16. 3
Deževno
ponedeljek, 17. 3
Deževno
torek, 18. 3
Jasno
7-dnevni obeti