Čudežno »zdravilo« je v obliki olja, v njem so same naravne sestavine, učinkuje pa 98-odstotno. V besedilu mrgoli ustanov, ki mu dajejo legitimnost. Na modri pasici nad člankom se šopiri napis Državni zdravstveni portal, pod njim pa logotipi Health Institut (Inštitut za zdravje), Care you ears (kar v slabi angleščini verjetno hoče pomeniti Skrbite za svoja ušesa) in Institute for Good Hearing (Inštitut za dober sluh). S spletne strani se smeji gospod doktor v beli halji, fotografija prikazuje posnetek s predavanja, ne manjka pa niti gospod Jan Majnik iz Kočevja, ena prvih oseb, ki so v Sloveniji preizkusile to izjemno metodo. Pravi, da je bil gluh kot kamen, po štirih tednih uporabe pa spet sliši ptičke in se pogovarja po telefonu.
V »članku« seveda ne manjka avtoriteta, ki daje znanstveno težo velikim besedam, zdravilno olje je bilo namreč testirano na inštitutu v Stuttgartu. Za češnjo na torti je ta čudež plod slovenskega razmišljanja, saj naj bi ga izumil prof. Roman Kotnik, ekspert za mikrobiologijo, za svoje odkritje pa da je bil nominiran za nagrado best hearing customer choice award. Tu je tudi ganljiva zgodba, ki poboža srce in pokaže, kako dober in zaupanja vreden je prof. Kotnik. Metodo je namreč razvil zaradi svoje ostarele matere, ki bi jo zaradi naglušnosti skoraj povozil avto. Pred, med in po vsem tem pa besedilo našteva, zakaj vse so slušni aparati predragi, moteči in odveč, ter s superlativi opisuje učinke čudežnega olja, ki ga potrebujemo le nekaj kapljic na dan, pa bomo znova slišali travo rasti. Na koncu članka je, popolnoma v nasprotju z novinarsko etiko, povezava do spletne strani, kjer lahko to izjemno reč naročimo. Ta je seveda prav danes znižana za polovico in je za prvih dvesto naročnikov na voljo za neverjetno ceno – 59 evrov. Ob tem pa dobite še izobraževalne storitve, o katerih nisem uspela razbrati, kaj točno so.
Tokrat govorimo o čudežnih kapljicah za sluh, imenovanih Relixen Oil. Lahko pa bi šlo za kar koli, saj takšni oglasi po sistemu »skopiraj in prilepi« prodajajo vse mogoče – od tablet za močnejšo erekcijo do napitkov za rast las ali pomagal pri vročih oblivih.
Ne nasedajte!
Večina ljudi take oglase prepozna kot popolno zavajanje in jih ignorira. Mnogi pa jim še vedno nasedejo. Eni zato, ker si s spletom niso domači in ne poznajo trikov, ki jih v virtualnem svetu uporabljajo prevaranti vseh vrst. Drugi pa preprosto zato, ker si želijo verjeti sladkim besedam, ki obljubljajo hitro in dokončno rešitev za njihove težave. Bolj pretirane ko so obljube, bolj hvalisavi ko so oglasi, hitreje jim utripa srce v upanju. A stara modrost še zmeraj drži. Če se nekaj sliši prelepo, da bi bilo resnično, zelo verjetno tako tudi je. Pri tovrstnem oglaševanju je veliko opozorilnih znakov ...
Nadaljevanje prispevka si lahko preberete v reviji Jana, št. 50, 12. december, 2023.