Mnogi se sprašujejo: »Je ta dolina res zakleta?« Od leta 1998 sta udarila dva potresa in zemeljski plaz v Logu pod Mangartom, v katerem so umrli tudi ljudje. Tokrat so zemeljski plaz, ki je zasul ter odnesel glavno in edino magistralno cesto, povzročili minerji. Pri sanacijskih delih je namreč po hribu zgrmelo toliko kamenja in zemlje, da je odneslo dobrih 50 metrov ceste. Za osebna vozila so uredili obvoz po začasni intervencijski cesti, tovornega in avtobusnega prometa do nadaljnjega ni.
Iz Bovca proti Tolminu ter naprej proti Novi Gorici ali Ljubljani pelje edina cesta, ki je zdaj neprevozna. Domačini, namenjeni v osrednjo Slovenijo, velikokrat uporabljajo cesto čez Vršič ali Predel prek Italije. Poleti nekako gre, v zimskem času pa jim jo večkrat zagode sneg. Te dni je cesta čez Vršič zaprta, ob večji pošiljki snega čaka ista usoda tudi Predel. Tisti, ki so namenjeni v Tolmin ali Novo Gorico, uporabljajo cesto prek Italije – čez mejni prehod Učja do Čedada in Kobarida, kar pa 21-kilometrsko razdaljo podaljša na 111 kilometrov.
Intervencijska cesta v stilu divjega zahoda. Začasni obvoz za osebna vozila med Kobaridom in Bovcem so uredili po tako imenovani intervencijski cesti ob Soči, ki naj bi jo med prvo svetovno vojno zgradili Italijani, a ker jo imenujejo Napoleonova cesta, se predvideva, da naj bi bila še iz tistih časov. Enosmerni promet je urejen s semaforji, v presledkih, ki trajajo najmanj pol ure, če ne več. Vožnja po tej cesti je svojevrstna izkušnja. Ko steče promet, je zavita v oblake prahu, avtomobili z nižjim podvozjem precej nazorno občutijo posledice.
Več v Jani št.7, 14.2.2012