Zadnje čase so ga začeli pakirati takole: v škatlah so vrečke, ampak vsaka vrečka je še posebej zavita in zavarjena v nepredušno folijo, nohte si polomiš, preden jo odpreš. Že res, da je najbolj ekološko (in tudi najbolj zdravo), če si pripravljaš čaj v naravni obliki, ampak čajne vrečke so vsekakor praktične. Če seveda lahko vdreš vanje. Za kakšnega vraga so tako strašno zavarovane? Pred ognjem, vodo ali mrazom? Saj vendar ne bomo vsi lezli na Himalajo s čajnimi vrečkami v nahrbtniku!
Zelo pogosto nam kamere kažejo kupe smeti in cele otoke iz plastike v oceanih, ampak v resnici se ni zgodilo še čisto nič, da bi plastifikacijo sveta preprečili. Od prvega januarja trgovci ne smejo več deliti zastonjkarskih plastičnih vrečk (ubogali smo evropsko direktivo), pa kaj – tistih osem, deset, enajst centov pač odrineš, če si ravno pozabil doma vzeti nakupovalno torbo. Če bi stala vrečka evro ali dva, bi raje nesli nakup v naročju, kot pa da bi plačali tisto reč, ki jo, kot pravijo podatki, obdržimo samo pol ure in potem v 89 odstotkih takoj zavržemo (za razgradnjo pa potrebuje 1000 let). Statistika pravi, da Slovenci porabimo tudi po 300 vrečk na leto, v reciklažo pa jih gre le štiri odstotke, kar je vsekakor čudno, ko pa jih menda kar pridno odlagamo v zabojnike za plastiko. Kje končajo druge? Na deponijah in drugih odlagališčih. Ko zapiha burja, visijo z dreves, in kadar upadajo narasle reke, so kot gnezda med grmovjem. Pa tudi v ribjih trebuhih se najdejo.
Pa saj ne gre samo za nosilne vrečke, gre za cel kup nepotrebne embalaže, ki jo odkriješ pri običajnem dnevnem nakupu. Tortelini so najprej pakirani v plastiko, potem pa še v polakiran papir, na katerem je zapisano poleg osnovnih podatkov kup hvalisanja o prečudovitem izdelku. Pa čeprav bi lahko vse napisali že na osnovno embalažo. Proizvajalci zelo radi kombinirajo različne materiale, da bi bila embalaža čim mikavnejša za kupce, potem pa ne veš, kam bi jo odvrgel – med plastiko, papir ali nevarne odpadke. Sploh pa se moramo zavedati, da embalažo plačamo, čim bolj je sofisticirana, dražja je. Zdi se, da se na isti izdelek, pa čeprav gre za navaden kos masla, lepi čedalje več proizvajalcev embalaže.
Več v Zarji št. 5, 29. 1. 2019.