Ljudje

Plesati, to je sreča!

Katja Božič
22. 2. 2011, 00.00
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

Ob spominu na zlata leta svoje baletne kariere, ki mu je kljub odpovedovanju in neizprosnemu delu prinesla toliko neprecenljivih trenutkov, se Janezu Mejaču še vedno orosi oko.

Ob spominu na zlata leta svoje baletne kariere, ki mu je kljub odpovedovanju in neizprosnemu delu prinesla toliko neprecenljivih trenutkov,  se Janezu Mejaču še vedno orosi oko. To je bila popolna predaja plesu, pravi nekdanji plesalec, solist, koreograf in dolgoletni vodja ljubljanskega Baleta, ki mu je Društvo baletnih umetnikov Slovenije pred kratkim podelilo nagrado za življenjsko delo Lydije Wisiak. Danseur noble*, kot ga je pohvalil njegov vzornik, koreograf in učitelj, legendarni Pino Mlakar, ob njegovi prvi glavni vlogi v celovečernem baletu, je med drugim plesal v znamenitem Labodjem jezeru, baletu iz (za več oskarjev nominirane) psihološke srhljivke Črni labod, ki jo te dni lahko spremljamo na slovenskih filmskih platnih. To je pretresljiva zgodba o mladi baletni plesalki, ki jo napori in stres pahnejo v samouničujoč vrtinec iskanja popolnega nastopa. Zgodba je bila odlično izhodišče za najin pogovor.

Ste se ob gledanju filma Črni labod vrnili v čas, ko ste si utirali pot na slovenski baletni sceni?
Film je pripoved o prostranosti človeške duše, o lepem in slabem. Glavna junakinja  hoče biti in je velika perfekcionistka. Živi v stalnem strahu, da bo naredila kakšen napačen korak, ali bo sprejeta, ali bo ljubljena. Čuti veliko ljubezen do mame oziroma tudi veliko sovraštvo. Tako posesivne mame še nisem videl. Tukaj se vidi, da mama ni izživela svojih sanj. Igralka je svojo vlogo perfektno odigrala. Zelo dober je tudi koreograf, ki si dovoli marsikaj. S svojim vplivom, z disciplino hoče iz nje izvleči maksimalno, tudi s tem, da ji v trenutku, ko vidi, da popušča, pove, da ima v rezervi že drugo plesalko. To so strašna doživetja za plesalca. Čeprav v današnjem svetu med moškimi ni veliko te pretirane konkurence. Dekleta pa že bolj doživljajo take trenutke, kot smo jih videli v tem filmu.
Je torej del takega zakulisnega baletnega dogajanja mogoče videti tudi pri nas?
Seveda ne smemo posploševati, ampak tudi v mojem času smo doživeli, da sta bili ena ali dve balerini skoraj pred zlomom. Do tega pride. Če hočeš biti res perfekcionist, če hočeš izčistiti vse, kar vloga zahteva, pridemo do točke, ko lahko plesalca marsikaj zlomi. Tudi sam sem se v velike vloge, kot so bile recimo Albrecht v Giselle, Razuzdanec v Razuzdančevi usodi, Notredamski zvonar, Romeo in še v kakšno, tako zelo vživel, da te ti trenutki igralske vneme lahko popeljejo že v neko nevarno stanje. 
V obsesijo?
Tako je. Zato se mora plesalec stalno kontrolirati, da ne gre predaleč, da ga ne zvije, da ga ne zlomi. Vedno sem se zavedal, do kod lahko grem.

Več v Jani, št. 8, 22.2.2011

Zanimivosti

jajca na pultu
Vsestransko živilo

Nasveti, ki vam pridejo prav pri uporabi in pripravi jajc

janin vrt1 shutterstock
Vrtnina za vsak vrt

Kako do lepega česna

umazana tipkovnica
Leglo umazanije

Bakterij na tipkovnici je več kot na javnem stranišču

Bryan Jonhson
Nesmrtnost: nova resničnost

Nima 27, ampak 47 let: Prvi človek, ki je uspešno pomladil svoje telo

hot dog, pivo, inter miami
Pred Messijevim stadionom

(Video) Je to najdražji hot dog na svetu?

ogledalo
Dober začetek dneva

Zdrave jutranje navade bodo življenje spremenile na bolje