Welcheva je bila filmska ikona šestdesetih in sedemdesetih let in ena prvih, ki so pripomogle h koncu stereotipa hollywoodske blondinke, revija Empire jo je proglasila za eno od najbolj seksi zvezd v filmski zgodovini, Playboy pa jo je na podobni lestvici uvrstil na tretje mesto.
Raquel Welch je bila Američanka le po mamini strani. Rodila se je 5. septembra 1940 v Chicagu in je bila prvi otrok Armanda Tejade Urquiza in Josephine Sarah hall. Njen oče je bil letalski inženir iz La Paza v Boliviji, mama pa je bila angleškega porekla. Njena sestrična po očetovi strani, Lidia Gueiler Tejada je bila prva bolivijska predsednica. Raquel je imela še mlajšega brata Jamesa Tejado in sestro, Gayle Tejada.
Vonj po Kaliforniji
Ko je bila bodoča zvezda stara dve leti, se je družina preselila v San Diego v Kaliforniji. Že kot mala deklica je želela nastopati in zabavati. Pri sedmih letih so jo vpisali na balet, po desetih letih pa ga je opustila, ker ji je njen inštruktor rekel, da nima primerne postave za profesionalno kariero. Pri 14 letih je postala tudi Miss Photogenic in Miss Contour, v srednji šoli pa je postala Miss San Diega. Številna lepotna tekmovanja so jo končno pripeljala do državnega naziva Maid of California. Kmalu po koncu šolanja 1958 sta se starša tudi ločila, sama pa se je vpisala na fakulteto v San Diegu smer igralstvo, še isto leto pa se je poročila s svojo srednješolsko ljubeznijo, Jamesom Welchom. Prevzela je njegov priimek, ki ga je obdržala tudi po ločitvi.
Na lokalnih odrih je dobila kar nekaj vlog, 1960 pa je postala vremenarka na lokalni televiziji KFMB. Ker so bile nove obveznosti in družina preveč zahtevne, se je odpovedala študiju igralstva, po ločitvi od Jamesa Welcha pa se je z dvema otrokoma preselila v Dallas v Teksasu, ker je občasno delala kot fotomodel in natakarica.
Obrobne vloge za začetek
Sprva se je želela iz Dallasa preseliti v New York, a se je 1963 spet znašla v Kaliforniji, tokrat v Los Angelesu, kjer je začela iskati filmske vloge, hkrati pa si je omislila menedžerja, Patricka Curtisa. Skupaj sta naredila načrt, kako jo spremeniti v seks simbol, Curtis pa jo je tudi prepričal, da uporablja priimek Welch, da je ljudje ne bi jemali ceneno zaradi latinsko ameriškega porekla. Sprva je nastopila v dveh vlogah, Hiša ni dom (1964) in musicalu Roustabout (1964) z Elvisom Presleyem, zaigrala pa je tudi v nekaj stranskih vlogah v TV serijah in dobila priložnost še kot voditeljica.
Prva večja vloga jo je čakala v A Swingin' Summer, komediji s plaže, kjer je nastopila z Jamesom Staceyem. Predvideli so jo tudi za vlogo Domino v Bondovem Thunderballu, potem ko jo je opazila žena producenta Saula Davida, pa je dobila priložnost in podpisala pogodbo za 20th Century Fox. Prvi Foxov film je bil Fantastično potovanje (1966), kjer so jo kot del medicinske ekipe pomanjšali in vbrizgali v telo bolnega znanstvenika. Film je bil hit, Welchova pa je postala zvezda. Fox jo je nato posodil Hammer Studios, kjer je zaigrala v kultnem Milijon let pred našim štetjem, predelavi podobnega filma iz 1940. Nosila je »prve« bikinke v zgodovini človeštva, narejene so bile iz jelenje kože in kritiki so jo hvalili tako zaradi igre kot njene pojave. Čeprav je v celem filmu izgovorila le tri stavke, je postala sanjsko dekle milijonov mladih filmskih navdušencev. Njen poster v teh bikinkah je postal izjemen hit, uporabljen je tudi v Kaznilnici odrešitve.
Vohunka, spletkarka in zapeljivka
V naslovni vlogi se je pojavila tudi v vohunskem filmu Fathom (1967), posnetem za Fox v Španiji. Režiser Peter Medak jo je označil za precej nespretno in neveščo igralko, ki pa se trudi in izboljšuje iz dneva v dan. Marsikdaj na začetku kariere je svojo povprečno igro reševala z izjemno postavo. V Angliji je posnela komedijo Bedazzled (1967), rekreacijo Fausta in 1968 še vestern Bandolero! Z Deanom Martinom.Istega leta je zaigrala še v Dami v cementu s Frankom Sinatro, pa v vesternu 100 pušk (1969) z Jimom Brownom in Burtom Reynoldsom. Film je razburil Hollywood z zelo eksplicitno sceno intimnosti tuširanja pod vodnim tankom ob železnici.
Njena najbolj kontroverzna vloga je prišla s filmom Myra Breckinridge (1970), kjer je igrala transeksualko v ženski podobi, da bi lažje prišla do filmskih vlog. Mae West je film zapustila po le treh dneh snemanja, producent filma Robert Fryer pa je dejal, da če moški želi postati ženska, potem bi hotel postati najlepša ženska na svetu, Raquel Welch.
Klasična lepotica, ki je spremenila trende
V sedemdesetih je večkrat podeljevala Oskarje, Playboy pa jo je razglasil za najbolj zaželeno žensko sedemdesetih. V filmu Hannie Caulder (1971) je bila tudi ena prvih žensk, ki je imela nosilno vlogo v vesternu, njen maščevalni pohod pa je navdihnil Tarantina za Ubila bom Billa. 1973 je posnela dva filma The Last of Sheila in Trije mušketirji, kjer je za vlogo dobila Zlati globus, prav tako je nastopila tudi v nadaljevanju – Štirje mušketirji. 1977 je z Jean-Paulom Belmondom nastopila še v filmu Animal, v začetku osemdesetih pa se je pretežno posvetila televizijskim filmom in serijam. Bila je tudi ena od možnih izbir za Alexis Carrington v Dinastiji, vlogo, ki jo je dobila Joan Collins. Nastopila je v serijah Škandal v malem mestecu (1988), Težavah v raju (1989) in tudi v Novih avanturah Supermana (1995), večkrat pa je zaigrala tudi samo sebe kot na primer v zadnjem delu 8. sezone Seinfelda.
1982 je bila izbrana za vlogo v filmu Cannery Row, kjer pa so jo producenti odpustili po samo nekaj tednih, ker se ni želela držati strogega urnika – zamenjala jo je Debra Winger. Welchova je tožila MGM in 1986 dobila kar 10 milijonov odškodnine. Čeprav je dobila zadoščenje, pa so ji bila vrata v Hollywood praktično zaprta. Pojavila se je še v Gola pištola 33+1/3, pa Blondinki s Harwarda ob Reese Witherspoon.
Ne le igra, tudi kozmetika in fitnes
1972 je nastopila tudi v klubu v Las Vegasu, tik pred nastopom Elvisa Presleyja, v naslednjem desetletju pa je svoje nastope razširila na številne druge klube in odre in tudi v TV oddaje. Decembra 1981 je na Broadwayu za dva tedna vskočila v igro Ženska leta namesto Lauren Bacall. Kritiki so bili navdušeni in producenti so jo povabili k polletnemu sodelovanju naslednje leto. Na Broadwayu je 1997 nastopila tudi v Victor Victorija, vlogo pa je prevzela po Julie Andrews in Lizi Minnelli.
Njena kariera pa ni bila vezana le na igro, pač pa je 1984 izdala tudi serijo knjig iz videokaset za fitnes, pa svojo linijo lasulj, nakita in kozmetike. Njena lepota je trajala daleč v pozna leta, sploh ker nikoli ni ne pila, ne kadila, dnevno je izvajala jogo in skrbela za kožo.
Štirikrat poročena
Po ločitvi od prvega moža 1964, s katerim je imela sina Damona in hčerko Tahnee, ki se je tudi sama poskusila v manekenstvu in igri, se je tri leta pozneje poročila s svojim menedžerjem Patrickom Curtisom, zakon pa je trajal 5 let. Afere v času zakona ji niso bile tuje in med snemanjem 100 pušk v španiji 1968 je Curtis s pištolo tekal po hotelu za njenim soigralcem Sanchom Garcio.1980 se je poročila v tretje, s producentom Andreem Weinfeldom in februarja 1983 splavila pri treh mesecih. Od tretjega moža se je ločila 1990. 1996 je bila v zvezi z britanskim boksarjem Garyjem Stretchem, ki je bil mlajši od obeh njenih otrok. 3 leta pozneje se je poročila še četrtič, z Richijem Palmerjem, od katerega se je ločila 2003. Nazadnje je bila v zvezi s producentom Ameriškega Idola, Nigelom Lythgoem.
Kot seks simbol je bila zasebno zadržana
Kljub temu, da je navzven delovala kot seks simbol, je bilo njeno zasebno življenje čisto drugačno.
»To, kar počnem na filmskem platnu, ne gre enačiti s tem, kar počnem zasebno. Privatno sem precej zadržana. Niso me vzgojili za seks simbol, niti to ni v moji naravi. Razlog, da sem to postala, je bržkone le splet čudnih okoliščin.«
1979 je pozirala za Playboy, a se nikoli ni slekla do golega.
»Raquel Welch, ena od zadnjih klasičnih seks simbolov, prihaja iz obdobja, ko je bila lahko najbolj seksi ženska na svetu, brez da bi slekla oblačila,« je o njej povedal Hugh Hefner.
Politično je bila igralka bolj naklonjena konservativni struji, v času vietnamske vojne pa je podpirala ameriško sodelovanje v njej. Njena zapuščina se vidi v preobrazbi prepoznavanja seks ikon v ameriški družbi. Po petdesetih z blondinkami Marylin Monroe in Jayne Mansfield je zaznamovala šestdeseta kot eksotična, rjavolasa in zadržano seksualna lepotica, ki je s svojo podobo pomagala uveljaviti stile in modne trende šestdesetih in sedemdesetih let.
Raquel Welch je umrla 15. februarja na svojem domu v Los Angelesu po kratki bolezni.