Ne glede na vrsto povezave s spletom je vodilni ponudnik tovrstnih storitev Telekom Slovenije, saj ga je kot svojega ponudnika internetnih storitev v oktobru letos navedlo 39 odstotkov anketiranih.
To je sicer manj kot lansko leto, ko je delež Telekoma Slovenije znašal 45 odstotkov, piše v letošnji izdaji poročila o raziskavi mesečnih izdatkov gospodinjstev za storitve elektronskih komunikacij.
Na drugo mesto se je, kot omenjeno, zavihtel T-2, delež se mu je od lanske do letošnje raziskave povečal z 12 na 16 odstotkov. Sledita Telemach, ki se mu je delež povečal s 14 na 15 odstotkov, in Amis. Temu se je delež zmanjšal s 16 na 14 odstotkov.
Možnost dostopa do interneta ima sicer dobre tri četrtine oziroma 76 odstotkov gospodinjstev v Sloveniji. Med uporabniki je najbolj razširjen širokopasoven dostop do interneta.
V oktobru 2012 je sicer imelo širokopasovno povezavo s spletom 58 odstotkov gospodinjstev, letos pa je ta delež padel na 54 odstotkov. Brez širokopasovne povezave je 11 odstotkov gospodinjstev (lani 10 odstotkov), prav toliko vprašanih pa ni vedelo, kakšen dostop uporabljajo.
Dobra tretjina (34 odstotkov) uporabnikov že ima izkušnjo z menjavo ponudnika internetnih storitev. Ključni dejavnik izbire je visoka hitrost interneta (navede jo 50 odstotkov uporabnikov), kot pomembna dejavnika pa se izkažeta še cena (33 odstotkov) in kakovostna storitev (31 odstotkov).
Dobra petina (22 odstotkov) uporabnikov je za višjo hitrost interneta pripravljena plačati višji znesek, ki bi v povprečju znašal 11,50 evra. Glavni razlog za dodatno neplačilo je še vedno dejstvo, da gospodinjstva višje hitrosti interneta ne potrebujejo.
Raziskavo je za agencijo za pošto in elektronske komunikacije (Apek) izvedla družba Valicon. Potekala je med 21. novembrom in 1. decembrom 2013. Anketiranje je potekalo po metodi računalniško podprtega telefonskega anketiranja.