Kljub vse večji priljubljenosti mobilnih naprav pa pri podjetju, ki razvija simulatorje za osebne računalnike, letos računajo na 20-odstotno rast prihodkov. Komaj štiri leta staro podjetje, katerega korenine izhajajo iz podjetij Arxel Tribe in Zootfly, je doslej razvilo skoraj 20 računalniških iger. Letos bodo na trg poslali še dve novi - nadaljevanje lastne serije Agrar Simulator, pri kateri gre za simulacijo kmetovanja, in pa tretjo različico poslovne simulacije Industry Giant, ki so jo pred tem izdelovali pri avstrijskem podjetju Jowood Entertainment.
Actalogic je v štirih letih zrasel s štirih na 13 zaposlenih, prihodki pa so leta 2012 dosegli slabih 300 tisočakov. Igre so doslej razvijali za nemškega založnika UIG Entertainment, sedaj pa se ozirajo tudi po založnikih v Franciji in v ZDA.
Letos načrtujejo 20-odstotno rast, za naslednje leto pa so si zadali cilj, da bodo imeli vsaj 16 zaposlenih. "To bi bila kar solidna ekipa," sta dejala ustanovitelja Simon Sukljan in David Pangerl, ki želita poslovanje razširiti tudi na druge žanre računalniških iger.
Trg računalniških simulatorjev počasi stagnira, podobno kot zaradi prihoda mobilnih naprav stagnira trg osebnih računalnikov. Vendar pa Pangerl meni, da gre pri igrah za mobilne napravah za modno muho.
"Tablice so za priložnostno igračkanje, na primer da odigraš en poker, večinoma pa na njih ne moreš igrati resnih simulatorjev," pravi Pangerl.
In kdaj bo te modne muhe konec? "Ko se bo trg zasičil z milijoni aplikacij. Zdaj je tako, da največ zaslužijo tisti, ki so edini proizvajalci neke določene aplikacije. Če pa bo takih sto tisoč, bo vsak pobral le delček trga, in ravno tako je pri telefonih. Vsak študent se loti in naredi aplikacijo za mobilno napravo, zato jih je na milijone. Zaslužijo pa morda tisoč evrov in to je to," pravi Sukljan.
Kot pravita, se konkurence z vzhoda ne bojita. "Cena delovne sile na področju iger ni ključna, pomembne so izkušnje in znanje. Tudi sami smo že poskušali sodelovati z zunanjimi izvajalci, na primer v Ukrajini in Indiji, pa smo ugotovili, da so še dražji od nas," pravi Sukljan.
"Seveda obstajajo tudi poceni izvajalci, ampak ti nimajo ustreznih izkušenj in znanja. Če pa jih imajo, pa so cene spet take kot pri nas."
Igre podjetja Actalogic se prodajajo po vsem svetu, njihov primarni trg pa so Nemčija, Švica in Avstrija. Najbolj prodajana je serija Agrar Simulator, ki je po njihovih podatkih nameščena na okoli pet milijonov računalnikov po svetu in ustvari 82 odstotkov prihodkov podjetja.
Druga najbolj priljubljena igra pa je Airport Simulator, ki je nameščena na okoli 3,5 milijona računalnikov - velik delež teh je na Kitajskem - vendar pa gre v 90 odstotkih za piratske kopije. Zakaj ravno ta? "Naslov igre je bil očitno zanimiv, takrat še nismo imeli zaščite in - gremo naši," pravi Pangerl.
Igre ljubljanskega podjetja na 10 milijonih računalnikov
Računalniške igre ljubljanskega podjetja Actalogic so lokalizirane v 15 jezikov in nameščene na okoli desetih milijonih računalnikov po svetu.