Estrada

Zvokotok v CD: Lanterna magica

T.P.
3. 3. 2022, 16.22
Posodobljeno: 3. 3. 2022, 16.25
Deli članek:

V okviru cikla sodobne komponirane glasbe Zvokotok se bodo 7. marca na koncertnem večeru v Klubu Cankarjevega doma zvoki klavirja v izvedbi poljske glasbenice Małgorzate Walentynowicz prepletali z elektroniko in videem.

Dorota Walentynowicz
Małgorzata Walentynowicz

Skozi večer se bodo zvrstila dela Pierra Jodlowskega: Bela serija, za klavir, stereo zvočni posnetek in fotografsko projekcijo (Série blanche, 2007) in Rdeča serija, za klavir, stereo zvočni posnetek (Série Rouge, 2017), Johannesa Kreidlerja: Statični kader, za klavir, kamero in posneto avdio ter video podlago (Steady Shot, 2015) in Nicole Lizée: Študije Kubricka, za klavir, glitch, zvočni posnetek in video (Kubrick Études, 2015).
Skladbe za klavir in elektroniko iz Serij Pierra Jodlowskega, vsaka posvečena posamezni barvi, raziskujejo povezave med glasbo in podobo, kjer je slednja bodisi filmska bodisi miselna. Mehanski procesi Série blanche prikličejo pust, neosmišljen svet, osrednje žarišče Série rouge pa tvori utripajoče srce.
V Statičnem kadru (Steady Shot za klavir, elektroniko in video) Johannesa Kreidlerja kamera postane domala brezčasen, čas ustavljajoči medij, zoperstavljen razgibanemu pretoku zvoka.
Nicole Lizée je z etudami, posvečenimi filmskim režiserjem Hitchcocku, Lynchu, Tarantinu, Scorseseju in Kubricku, oblikovala samolasten žanr: dinamičen hibrid glasbenih dialogov in diskurzov o legendarnih filmskih epopejah in njihovih avtorjih.
V Študijah Kubricka zankani in občasno animirani prepoznavni prizori in dialogi iz režiserjevih filmov ponudijo neobdelano gradivo, ki ga Malgorzata Wałentynowicz v živo refleksira na klavirju. V vseh skladbah se glasba, zvok in podoba zlijejo v eno samo izrazno kretnjo.
Poljska glasbenica Malgorzata Walentynowicz se kot izvajalka posveča sodobni glasbi v vlogi solistke, v ansamblih in z orkestri. Pogosto sodeluje pri projektih, ki vključujejo večpredstavnost, performans in elemente glasbenega gledališča.
Za svoje interpretacije sodobnih skladb je prejela štipendijo za izvajalsko odličnost na mednarodnem poletnem tečaju za novo glasbo v Darmstadtu, leta 2017 je bila nominirana za nagrado classical:next za inovativnost na kongresu v Rotterdamu.