Ladja pristaniške kapitanije je bila na nujni medicinski pomoči in je plula proti otoku Mljet, ko je v torek okoli 21. ure trčila v čoln, v katerem je bilo devet hrvaških gostinskih delavcev, je sporočilo hrvaško ministrstvo za morje, promet in infrastrukturo. Dodali so, da poteka intenzivna iskalna akcija pogrešanih z več plovili. Glede na temperaturo morja še obstaja možnost, da najdejo preživele, je danes za hrvaški radio povedal Boris Maduna iz centra za iskanje in reševanje.
Preživeli trčenje primerjal z eksplozijo bombe
Spletni portal dubrovacki.slobodnadalmacija.hr je neuradno poročal, da so bili na gumenjaku gradbeni inženirji in gostinci, ki so na otoku Lopud urejali novo restavracijo in so se vračali proti Dubrovniku. Nato se je pojavila informacija, da gre za zaposlene v restavraciji na otoku Šipan, ki je tudi v bližini Dubrovnika.
Eden izmed preživelih, 58-letni Velimir Šetka je za hrvaško televizijo trčenje primerjal z eksplozijo bombe. "To je bila sekunda. Nič ne vidiš, naenkrat si sam na ladji. Verjetno sem bil v nezavesti pet ali šest sekund," je izjavil Šetka, ki je povedal, da je v šoku.
Potrdil je, da se je drugemu preživelemu, gre za 51-letnika, po nesreči uspelo vrniti na čoln. Izrazil je dvom, da so pogrešani preživeli nesrečo, saj je bilo trčenje silovito, morje pa nemirno z močnimi tokovi. Šetka je še povedal, da na sedemmetrskem čolnu niso imeli luči ter da so pluli počasi zaradi velikih valov. V dubrovniški bolnišnici so danes potrdili, da so Šetko odpustili domov, 51-letnika pa bodo danes operirali zaradi zloma ključnice.
V Dubrovnik je danes prispel tudi hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo Oleg Butković, ki je potrdil, da iskanje pogrešanih ovira močan južni veter. V reševalni akciji sodeluje več službenih in zasebnih plovil kot tudi hrvaški vojaški helikopter.
Čoln ni imel luči, potniki pa ne rešilnih pasov
Potrdil je, da poteka preiskava o vzrokih nesreče. Hrvaški strokovnjaki za pomorski promet menijo, da bi bile tragične posledice nesreče manjše, če bi imeli potniki rešilne pasove, a ti na Hrvaškem niso obvezni.
"Vzroka nesreče še nismo ugotovili. Vemo, da je ladja luške kapitanije plula sredi kanala, čoln pa ni imel navigacijskih luči. Ni bil viden niti na radarju", je danes izjavil vodja dubrovniške luške kapitanije Mato Kekez. Zavrnil je ugibanja, da ladja luške kapitanije ni bila pravilno označena, ko je v torek zvečer hitela na pomoč bolniku na Mljet. Poudaril je, da je ladja specializirana za prevoz bolnikov ter iskanje in reševanje na morju. Ladja sodeluje tudi v današnji iskalni akciji.