Za potnike ta enotna dovoljenja v praksi pomenijo več varnosti, drugih sprememb pa ni, medtem ko je za ostale igralce v procesu po besedah Bulčeve to precej velika sprememba.
Dovoljenja, ki potrjujejo skladnost z evropskimi varnostnimi standardi, veljajo povsod v EU. Namen nove sheme je zmanjšati upravno breme z nadomestitvijo številnih nacionalnih dovoljenj z enotnim dokumentom ter ohraniti najvišjo raven letalske varnosti v Evropi.
Z vidika varnosti je to izjemno pomemben korak, ki dodaja v sveženj orodij za zagotavljanje varnosti še tretji element. Prvi je preverjanje tehnične zmogljivosti letal na ploščadi, drugi pa seznam letalskih prevoznikov s prepovedjo letenja v EU, je pojasnila evropska komisarka za promet Violeta Bulc.
To tretje orodje, po črnem seznamu še neke vrste "beli seznam", zahteva od vsake letalske družbe iz tretje države, ki želi leteti v Evropo, da opravi dodaten varnostni postopek. "S tem zagotavljamo, da evropski zračni prostor ostaja najvarnejši zračni prostor ter hkrati dviguje stopnjo varnosti in zaupanja vseh, ki letijo v Evropo in v Evropi," je poudarila Bulčeva.
Nov sistem varnostnih dovoljenj ne velja za letalske družbe v EU, ki morajo upoštevati varnostna merila nacionalnih letalskih organov.
Doslej so morali namreč vsi letalski operaterji v vsaki državi dobiti dovoljenje za letenje in tako smo imeli več kot 20 različnih pristopov, zdaj imamo pa poenoten sistem, kar pomeni boljši nadzor nad kakovostjo in predvsem zmanjšanje stroškov, je izpostavila komisarka.
Evropska agencija za varnost v letalstvu (EASA) bo v praksi zagotavljala izvajanje tega pristopa "vse na enem mestu" in izdajala dovoljenja letalskim družbam iz tretjih držav. Doslej je za dovoljenje za letenje v EU zaprosilo že 700 tujih prevoznikov iz več kot 100 držav, je povedal izvršni direktor EASA Patrick Ky.
Podpis prvih 22 enotnih varnostnih dovoljenj je potekal v hangarju na bruseljskem letališču, kjer si je komisarka za promet tudi ogledala potek rutinskega pregleda letala.
Na danes potrjenem "belem seznamu" so na primer ruski Aeroflot, mehiški Aerovias, več japonskih in turških prevoznikov, Emirates Airline, Korean Airlines, Oman Air, United Airlines, Qatar Airways in Singapore Airlines. Celoten seznam je na voljo na spletni strani http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-5298_en.htm.
V prihodnjih mesecih je pričakovati izdajo dodatnih dovoljenj, ki jih bo sproti objavljala EASA na svoji spletni strani.