Po v petek v Ženevi objavljenih izračunih Mednarodne organizacije za migracije naj bi s samo enim tovrstnim prevozom zaslužili več kot 800.000 evrov.
Pred tem se je šest pripadnikov obalne straže v petek s pomočjo helikopterja izkrcalo na ladji, nakar so jo odvlekli v kakih 40 kilometrov oddaljeno pristanišče. Odvlekla naj bi jo islandska ladja, ki je del operacije Triton pod nadzorom agencije EU za nadzor zunanjih meja Frontex.
Eden od prebežnikov je namreč z ladje uspel poslati klic na pomoč. Pred tem je posadka - gre za tihotapce ljudi - ladjo zapustila in na stotine migrantov, med njimi številne ženske in otroci, prepustila usodi. Ladja je sprva plula z avtomatskim pilotom, nato pa ji je jugovzhodno od obale Italije zmanjkalo goriva.
Gre za dobrih 70 metrov dolgo ladjo, ki je plula pod zastavo Sierre Leone. Stara je kakih 50 let in je v slabem stanju, prvotno pa je bila namenjena prevozu živine. Bila je na poti iz pristanišča Famagusta na severu Cipra proti pristanišču Sete na jugu Francije.
Podobna zgodba se je pred dnevi odvila na tovorni ladji Blue Sky M, na kateri je bilo skoraj 800 migrantov, posadka pa je prav tako z nje zbežala, nakar je ladja skorajda trčila v italijansko obalo. Italijanski obalni straži je v tekmi s časom na koncu le uspelo preprečiti tragedijo.
Pojav kar dveh "ladij duhov" v zadnjih dneh nakazuje, da so tihotapci z ljudmi, ki mastno služijo s prevozom nezakonitih priseljencev čez Sredozemsko morje v Evropo, ubrali novo taktiko. Na velike stare ladje, ki niso vredne praktično nič več, natovorijo na stotine prebežnikov, nato pa jih sredi morja prepustijo usodi, medtem ko sami zbežijo na varno.