Slovenija

Kaj boste kupili na razprodajah?

STA/G.G.
3. 1. 2015, 09.25
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

V ponedeljek se bodo tudi pri nas začele zimske sezonske razprodaje tekstilnega blaga in obutve. Na Trgovinski zbornici Slovenije (TZS) zagotavljajo, da so razprodaje pri nas kljub številnim decembrskim popustom še vedno zelo dobro obiskane. Predvsem si ljudje privoščijo kak dražji kos blaga, kot so plašč, bunda ali škornji.

Reuters

Trgovci na zimskih sezonskih razprodajah večinoma še dodatno znižajo cene sezonskih oblačil in obutve, kamor sodijo tudi izdelki za šport - smučarska obutev, smučarske bunde in kombinezoni ter podobno. Potrošniki sicer v tem času še posebej pogosto posegajo po bolj kakovostnem blagu, ki je namenjeno za več sezon. V TZS na letošnjih razprodajah napovedujejo do 60-odstotne popuste.

"Zimske razprodaje blaga po znižanih cenah so po mnenju članov TZS zelo dobro obiskane, kljub temu, da vsako leto potekajo po koncu veselega decembra in prazničnega obdarovanja," pojasnjujejo v zbornici. Čar razprodaj je še vedno v ugodnostih - torej višjih popustih - predvsem pri izdelkih, ki veljajo za dražje v zimski sezoni.

Trgovci morajo pri izvajanju razprodaj upoštevati veljavno zakonodajo s področja varstva potrošnikov, torej zakon o varstvu potrošnikov in zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami, ter pravila TZS. Ta med drugim določajo tudi začetek zimske sezonske razprodaje, ki bo tudi letos na prvi delovni ponedeljek v januarju, torej 5. januarja.

Trajanje sezonske razprodaje določi vsak trgovec sam, vendar pa ne sme trajati dlje kot 60 dni. Tekstilno blago in obutev, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno, prav tako takšno blago ne sme imeti nobenih napak.

Sicer pa mora trgovec razprodajo objaviti in ob tem navesti podatke o vrsti blaga, odstotek znižanja in obdobje trajanja. Če je odstotek znižanja objavljen v razponu, na primer "od 20 odstotkov do 50 odstotkov" ali "do -40 odstotkov", mora najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj eno četrtino vrednosti blaga, ki je na razprodaji.

V primeru uveljavljanja stvarne napake na izdelku se potrošnikom pravice tudi v primeru nakupa v času razprodaje ne smejo omejevati. Trgovci pa pred uvedbo popusta ali razprodaje ne smejo dvigniti cen izdelkov in jih nato znižati z namenom višjega odstotka znižanja, ki privablja kupce, saj gre v tem primeru za navidezna znižanja oziroma navidezno razprodajo, ki je zakonsko prepovedana.

Potrošnike medtem na zbornici opozarjajo, da morajo ločiti med vračilom izdelka zaradi stvarne napake in zamenjavo izdelka v primeru, da si glede nakupa iz kakršnega koli vzroka premislijo. V primerih, ko si kupec premisli in želi vrniti izdelek brez napak, je namreč sprejem izdelka stvar poslovne odločitve posameznega trgovca. Kupcem zato svetujejo tudi, naj pred nakupom oblačila in obutev dobro pomerijo.

V skladu z veljavnimi pravili se trgovec lahko tudi odloči, da ne izvede razprodaje. V tem obdobju lahko izvaja druge podobne aktivnosti, kot so akcije in popusti. Tudi v tem primeru pa mora biti pozoren na zakonske določbe, ki se med drugim nanašajo na zavajajoče oglaševanje.

Na TZS so prepričani, da se bodo trgovci na prihajajoče sezonske razprodaje dobro pripravili in se prilagodili potrebam in pričakovanjem potrošnikov. Člani zbornice napovedujejo, da bodo cene izdelkov znižane za najmanj 30 odstotkov, veliko izdelkov predvsem višjega cenovnega razreda oziroma izdelkov priznanih blagovnih znamk ter modnih kosov oblačil in obutve pa bo znižanih tudi do 60 odstotkov.

Med tistimi, ki se bodo raje kot za razprodaje odločili za druge vrste akcije pospeševanja prodaje, je Sportina Group. Kot poudarjajo, imajo različne formate trgovin, zato pripravljajo raznovrstne promocijske aktivnosti glede na segment in tip kupcev za vsako trgovino. V večini poslovalnic se za razprodaje niso odločili.

Sicer pa po njihovih besedah še vedno velja, da bolj ugodnega nakupa, kot je v času razprodaj, ni. "Tako razprodaje še vedno pritegnejo določen segment kupcev," poudarjajo in dodajajo, da se v času razprodaj najbolj splača nakup tipičnih sezonskih izdelkov, kot so plašči, bunde, škornji in puloverji. "Gre predvsem za izdelke, ki so dražji in so v času razprodaje tudi najbolj znižani, zato kupec pri nakupu tudi največ prihrani," so dodali.