Deutsche Bahn so prepoved stavke, ki po njihovih ocenah nemško gospodarstvo vsak dan stane 100 milijonov evrov, najprej skušale doseči na sodišču v Frankfurtu, vendar je sodišče njihovo zahtevo v četrtek zvečer zavrnilo. Na železnicah so se na odločitev pritožili, a je tudi drugostopenjsko sodišče dežele Hessen odločilo v prid strojevodij, ki stavkajo že od srede.
Vseeno so se v sindikatu GDL odločili, da stavko prekinejo v soboto ob 18. uri, in ne šele v ponedeljek zjutraj, kot so napovedovali sprva. To so označili za "spravno gesto".
"Stavko bi lahko nadaljevali do ponedeljka ob 4. uri zjutraj," je poudaril prvi mož GDL Claus Weselsky. Vendar želi sindikat napraviti korak v smeri sprave. "To je dober znak za naše stranke in naše sodelavce," je menil Weselsky.
S stavko si želijo strojevodje izboriti pet odstotkov višje plače in dve uri krajši delovni teden, zastopati pa želijo tudi druge zaposlene na železnicah, kot so sprevodniki, natakarji in dispečerji, ki jih je doslej zastopal večji železniški sindikat EVG.
Stavka naj bi povzročila veliko težav ta konec tedna, ko bodo v Nemčiji obeležili 25. obletnico padca Berlinskega zidu. Sindikat je doslej prošnje Deutsche Bahn, naj vsaj v nedeljo iz stavke izvzamejo območje Berlina, zavračal.
V Deutsche Bahn trdijo, da kljub stavki že danes železniški promet v nekaterih zveznih deželah teče bolje od pričakovanj. Ponekod so tako uspeli zagotoviti več vlakov, kot je bilo predvideno v prvem kriznem načrtu, saj je na delo prišlo več strojevodij od pričakovanj. Več vlakov kot v četrtek tako danes vozi na Bavarskem, izboljšalo se je tudi stanje v berlinski mestni železnici.
GDL trdi, da se stavke udeležuje podobno število strojevodij kot v preteklih akcijah.
Stavka strojevodij se je v tovornem prometu začela v sredo, v potniškem prometu pa v četrtek zgodaj zjutraj. Konec stavke je bil v obeh segmentih železniškega prometa predviden šele v ponedeljek ob 4. uri. Danes so strojevodje v Berlinu pripravili tudi dvourni protestni shod.
S stavko si želijo strojevodje izboriti pet odstotkov višje plače in dve uri krajši delovni teden, zastopati pa želijo tudi druge zaposlene na železnicah, kot so sprevodniki, natakarji in dispečerji, ki jih je doslej zastopal večji železniški sindikat EVG.
V EVG so bili danes do delovanja GDL kritični in so zahtevali, naj sindikat razkrije dejansko število svojih članov. Namestnik prvega moža EVG Klaus-Dieter Hommel je zatrdil, da se je namreč število zaposlenih, ki jih GDL zastopa, v zadnjih letih zmanjšalo.
"Njihova trditev, da zastopajo 80 odstotkov strojevodij, je občutno pretirana," je poudaril Hommel. "Dejansko komaj presega 50 odstotkov," je dodal.