Svet

Potrošniško zaupanje v ZDA januarja navzgor

STA
28. 1. 2014, 21.15
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.53
Deli članek:

Ameriški potrošniki so bili januarja glede na kazalnik nevladne organizacije Conference Board bolj optimistični glede gospodarstva kot decembra. To je dober obet za nadaljevanje gospodarskega okrevanja v ZDA. Vrednost kazalnika je sicer še vedno pod tisto, ki označuje zdravo gospodarstvo.

Conference Board poroča, da se je vrednost kazalnika potrošniškega zaupanja januarja povzpela z decembrskih 77,5 točke na 80,7 točke, kar je najvišja vrednost od avgusta lani. Indeks je leta 1985 začel z vrednostjo 100 točk, v lanskem letu pa je dosegal povprečno vrednost 73,3 točke.

Ta povprečna vrednost je najvišja od leta 2007 in precej višja od tiste v letu 2009, ko so bile ZDA sredi recesije (45,2 točke). Vendar pa je indeks v zdravem gospodarskem okolju zgodovinsko gledano pri 90 točkah.

Potrošniška poraba v ZDA zaleže za 70 odstotkov vse gospodarske dejavnosti. Bolj kot so potrošniki optimistično razpoloženi, bolj potem zapravljajo, to pa poganja rast celotne ekonomije. Januarska rast vrednosti kazalnika je posledica izboljšanja položaja na trgu delovne sile, saj je stopnja brezposelnosti decembra lani padla na 6,7 odstotka.

Vrednost kazalnika se določa na podlagi ankete med ameriškimi gospodinjstvi, ki je ugotovila, da jih 21,5 odstotka gospodarske razmere v ZDA ocenjuje kot dobre, kar je 1,3 odstotne točke več kot decembra. Razmere pa kot slabe ocenjuje 22,8 odstotka gospodinjstev oziroma 0,4 odstotne točke manj kot decembra.

Da je delovnih mest premalo, meni 32,6 odstotka gospodinjstev, kar je 0,3 odstotne točke manj kot decembra. 12,7 odstotka gospodinjstev pa je mnenja, da je delovnih mest več kot preveč. Delež optimistov je od decembra narasel za 0,8 odstotne točke.

Estrada