Mednarodni dan številke 112

Več kot tri odstotke je lažnih oz. nepotrebnih klicev

G.G./STA
11. 2. 2024, 07.59
Posodobljeno: 11. 2. 2024, 08.07
Deli članek:

V lanskem letu je bila številka za klic v sili največkrat odtipkana na dan katastrofalnih poplav 4. avgusta.

Sašo Švigelj
Lani so bili na podlagi klica na 112 najpogosteje aktivirani gasilci

Danes obeležujemo mednarodni dan številke 112, ki je enotna evropska številka za klic v sili. Po podatkih uprave za zaščito in reševanje so lani na številko prejeli 705.989 klicev, kar je 23,5 odstotka več kot leto prej. Po katastrofalnih poplavah 4. avgusta so regijski centri prejeli rekordno število 13.789 klicev v enem samem dnevu.

Na številko 112 se lahko 24 ur na dan in vse dni v letu obrne vsakdo, ki sporoča potrebo po nujni medicinski pomoči, pomoči gasilcev in drugih reševalnih služb ali policije. Stisko je možno sporočiti tudi prek SMS-sporočila, pri čemer je ta možnost namenjena predvsem gluhim in naglušnim. Tem je na voljo tudi aplikacija Wap112. Na številko 112 lahko posameznik kadarkoli brezplačno pokliče v katerikoli državi EU. Slovenija je številko 112 uvedla leta 1997. Ob klicu na številko 112 mora posameznik povedati kdo kliče, kaj se je zgodilo in kje ter kdaj, koliko je ponesrečencev, kakšne so poškodbe in okoliščine nesreče ter kakšna pomoč je potrebna. Operaterji so se lani na 90 odstotkov klicev odzvali v 5,79 sekunde, v istem deležu primerov pa je pogovor trajal manj od 80 sekund, najdaljši pogovor pa je trajal 132 sekund, so sporočili z uprave.

Na upravi za zaščito in reševanje so za STA pojasnili, da med temi klici beležijo nekaj več kot tri odstotke nepotrebnih oz. lažnih klicev, ki jih kot takšne zabeležijo šele po opravljeni intervenciji. Dodali so, da je zloraba klica v sili kazniva, kot takšne lahko operaterji evidentirajo tudi večkratne zaporedne in moteče klice, pri čemer imajo možnost kličočega prijaviti agenciji za komunikacijska omrežja in storitve in operaterjem mobilne telefonije.

V okviru uprave sicer deluje 13 regijskih centrov za obveščanje, ki zagotavljajo stalno dežurstvo, skupaj pa je v njih zaposlenih okoli 140 operaterjev. Poleg ljubljanskega (172.390) največ klicev na pomoč prejemata celjski (95.678) in mariborski (84.680) regijski center.

Lani so bili na podlagi klica na 112 najpogosteje aktivirani gasilci (66.470), gorski reševalci (914), enote z reševalnimi psi (130), potapljači (23), jamarji (41) in druge enote v 20 primerih. Ljudje so sicer najpogosteje klicali, ker so potrebovali nujno medicinsko pomoč. V takšnih primerih operater v regijskem centru klic preveže v najbližji center za nujno medicinsko pomoč, so pojasnili na upravi.

Najodmevnejši dogodki lani so bili nedvomno poplave in neurja, kar so kot najpogostejši razlog klica tiste dni beležili tudi v regijskih centrih. V ljubljanskem regijskem centru so tako 4. avgusta prejeli 4462 klicev z dogodkom poplav, v celjskem regijskem centru pa 19. julija 2662 klicev z dogodkom neurje.

Estrada