Gledano celoletno so po pojasnilih Darsa najbolj obremenjeni odseki Šentjakob-Zadobrova na štajerski avtocestni vpadnici v Ljubljano, Kozarje-Brezovica na primorski vpadnici, severna ljubljanska obvoznica od Celovške ceste do Zadobrove, vzhodna obvoznica od Zadobrove do Zaloga in celotni zahodna in južna ljubljanska obvoznica. Vsi ti odseki imajo v povprečju več kot 70.000 povprečnega letnega dnevnega prometa osebnih in tovornih vozil. Ko gre za zadnje, so med omenjenimi avtocestnimi odseki najbolj obremenjeni odseki iz smeri Štajerske čez vzhodno in južno ljubljansko obvoznico na primorsko avtocesto in obratno. Tako je največ tovornih vozil na odseku Kozarje-Brezovica, kjer jih je več kot 10.000 dnevno.
Gneče na avtocestah
Na najbolj obremenjenem odseku štajerske avtoceste, ki se potem navezuje na severno in vzhodno ljubljansko obvoznico, je povprečni letni dnevni promet osebnih in tovornih vozil v prvih treh mesecih letos dosegel skoraj 81.000. Pri osebnih vozilih je to 7,9 odstotka več kot v enakem obdobju lani, pri tovornih pa je zaznati 0,5-odstotni padec.
Na najbolj obremenjenem delu primorske avtoceste, ki se navezuje na zahodno in južno ljubljansko obvoznico, je medtem povprečni dnevni promet v prvem letošnjem trimesečju dosegel skoraj 78.000 vozil. Pri osebnih vozilih je bila medletna rast 7,1-odstotna, pri tovornih pa 2,7 odstotna.
Na najbolj obremenjenem delu gorenjskega kraka, ki se navezuje na severno in zahodno ljubljansko obvoznico, je bil povprečni dnevni promet v prvem četrtletju letos pri nekaj več kot 68.000 vozil. Pri osebnih je zaznati 7,6-odstotno rast, pri tovornih pa 3,4-odstotno.
Najbolj raste promet na dolenjskem avtocestnem kraku
Po vstopu Hrvaške v schengenski prostor medtem najbolj raste promet na dolenjskem avtocestnem kraku, zato je velika rast tudi na južni ljubljanski obvoznici. Na najbolj obremenjenem delu dolenjske avtoceste pred Ljubljano je tako medletna rast prometa osebnih vozil v prvih treh mesecih leta 14-odstotna, tovornih pa 9,4-odstotna. Povprečni dnevni promet dosega skoraj 65.000 vozil.
V splošnem na Darsu ocenjujejo, da je rast prometa na celotnem avtocestnem omrežju v prvem četrtletju letos približno šestodstotna glede na enako obdobje lani. V zadnjih 10 letih, torej od 2013 do 2022, so medtem na Darsu zabeležili 26-odstotno rast prometa na avtocestah in hitrih cestah. Lani je po neuradnih podatkih povprečni dnevni promet dosegel nekaj več kot 35.000 vozil. Promet je v tem času praktično konstantno postopno rasel, izjema je bil koronski šok v 2020, po katerem pa je prišlo do hitrega okrevanja.
Povišanje cene vinjet sproža kritike
Ob četrtkovem pisanju Dela, da bi lahko vlada kmalu potrdila predlog Darsa za 6,8-odstotno podražitev elektronskih vinjet, tako da bi npr. letna stala 117 evrov, je bilo v odzivih na forumih in družbenih omrežjih zaznati predvsem nezadovoljstvo, ker do predlaganega dviga cen prihaja v času, ko se na avtocestah vsakodnevno vrstijo zastoji in so potovalni časi pogosto močno podaljšani. Predvsem kritični so omenjeni najbolj obremenjeni odseki. Med temi je severna ljubljanska obvoznica, kjer potekajo tudi obsežna obnovitvena in investicijska dela. Celostna obnova odseka hitre ceste med Novimi Jaršami in Zadobrovo, vključno z rekonstrukcijo priključka Nove Jarše, bo po napovedih Darsa zaključena predvidoma do konca avgusta.
V teku je tudi obnova nadvoza Dunajske ceste nad severno obvoznico, kjer sta sofinancerja Dars in ljubljanska mestna občina, dela naj bi potekala do novembra. Že spomladi pa naj bi bila zaključena temeljita rekonstrukcija priključka na Leskovškovo cesto na območju BTC.
"Zavedamo se, da dela na cestah pomenijo motnjo v prometu, obenem pa si vsi želimo, da bi bile ceste čim bolj varne in pretočne. Zato jih je treba redno vzdrževati in obnavljati dotrajane odseke ter tudi izvajati nadgradnje in naložbe za večjo prometno varnost. In za varne ceste so ključna ravno obnovitvena dela," pravijo na Darsu. Zato prosijo za razumevanje in potrpežljivost.